Bu
çalışmanın amacı, ilköğretimde görev yapan öğretmenlerin, ilköğretim
müfettişlerince yapılan sınıf
dene-timlerine yönelik algılarını belirlemektir. Betimsel tarama modeli
kullanılarak yapılan çalışmanın evrenini 2009-2010 eğitim-öğretim yılında
Elazığ il merkezinde bulunan ve ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 2917
öğretmen oluşturmaktadır. Bunların arasından 714 öğretmen tesadüfî örnekleme
yöntemiyle seçilmiştir. Bunlardan 411 anket formuyla elde edilen verilerin
analizi, SPSS for Windows programıyla fre-kans, yüzde, aritmetik ortalama, t
testi ve varyans analizi uygulanarak yapılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda;
müfettişlerin “dersliğin eğitim-öğretime hazırlanma durumu” ve “eğitim-öğretim
durumu” boyutunu “Ara sıra”, “mesleki gelişim durumu” boyutunu ise “Çoğunlukla”
derecesinde denetledikleri tespit edilmiştir. Ayrıca, bazı maddelerin denetiminde
branş, cinsiyet ve mesleki kıdem değişkeni açısından da öğretmenlerin algıları
arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Müfettişlerin bilgilerini
arttırıcı hizmet içi eğitimlere ve morallerini arttırıcı iyileştirici
çalışmalara ihtiyaç bulunmaktadır.
Branş Öğretmeni Sınıf denetimi İlköğretim Müfettişi İlköğretim Okulu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Kasım 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 1 |