Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERİN İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞLERİNCE YAPILAN SINIF DENETİMİNE YÖNELİK ALGILARI

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 1, 68 - 76, 21.11.2009

Öz




Bu
çalışmanın amacı, ilköğretimde görev yapan öğretmenlerin, ilköğretim
müfettişlerince yapılan sınıf
dene-timlerine yönelik algılarını belirlemektir. Betimsel tarama modeli
kullanılarak yapılan çalışmanın evrenini 2009-2010 eğitim-öğretim yılında
Elazığ il merkezinde bulunan ve ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 2917
öğretmen oluşturmaktadır. Bunların arasından 714 öğretmen tesadüfî örnekleme
yöntemiyle seçilmiştir. Bunlardan 411 anket formuyla elde edilen verilerin
analizi, SPSS for Windows programıyla fre-kans, yüzde, aritmetik ortalama, t
testi ve varyans analizi uygulanarak yapılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda;
müfettişlerin “dersliğin eğitim-öğretime hazırlanma durumu” ve “eğitim-öğretim
durumu” boyutunu “Ara sıra”, “mesleki gelişim durumu” boyutunu ise “Çoğunlukla”
derecesinde denetledikleri tespit edilmiştir. Ayrıca, bazı maddelerin denetiminde
branş, cinsiyet ve mesleki kıdem değişkeni açısından da öğretmenlerin algıları
arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Müfettişlerin bilgilerini
arttırıcı hizmet içi eğitimlere ve morallerini arttırıcı iyileştirici
çalışmalara ihtiyaç bulunmaktadır.




Kaynakça

  • 1. Aydın, Mustafa. (1986). Çağdaş Eğitim Deneti-mi. Ankara: İlksan Matbaası . 2. Balay, R; Engin, A. (2007), GAP Bölgesinde Görev Yapan İlköğretim Müfettişlerini Tükenmişlik
  • 3. Düzeyi Üzerine Bir Araştırma. Ankara Üniver-sitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. (40-2), 205-232.
  • 4. Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • 4. Başar, H. (1993). Sınıf Denetimi. Ankara: Pe-gem A Yayınları. Büyükkaragözoğlu, S. (2003). Öğretmenlik Meleğine Giriş. Konya: Mikro Yayınları.
  • 5. Bursalıoğlu, Z. (1987). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem A Yayıncı-lık.
  • 6. Çelikten, M. ve Can, N. (2003). Yönetici, Öğretmen ve Veli Gözüyle İdeal Öğretmen. Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. (15), 253-267.
  • 7. Büyüköztürk, Ş. (2009). İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum. Pegem Akademi.10.Baskı.Ankara.
  • 8. Gökyer, N. (1997). “İlköğretim Okulları II. Kademe (Branş) Öğretmenlerinin İlköğretim Müfettişlerinin Yeterlik Alanlarına İlişkin Algıları”. H.Ü., Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayın-lanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • 9. Karagözoğlu, G. (2003). Eğitim Sistemimizde Öğretmen Yetiştirme Politikamıza Genel Bir Bakış. Çağdaş Eğitim Sistemlerinde Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu. C.Ü. Kültür Merkezi, Sivas.
  • 10. Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yönte-mi. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • 11. MEB (2001). "İlköğretim Kurumları Rehberlik ve Teftiş Yönergesi". Tebliğler Dergisi.2521.
  • 12. Özbaş, M. (2009). “lköğretim Okullarında Sınıf İçi Etkinliklerinin Denetimi”, Çağdaş Eğitim Dergisi,Sayı:366, 27.
  • 13. Özden, Y. (1999). Eğitimde Dönüşüm Eğitim-de Yeni Değerler. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • 14. T.C. Anayasası. (1982). İstanbul: Kayı Matbaacılık
  • 15. Taymaz, H. (1982). Teftiş. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • 16. Varış, F. (1991). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • 17. Yeşilyurt, E. (2009). “Milli Eğitim Dergi-si”,Yaz, Yıl:38, Sayı:183, 170.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Necmi Gökyer

Yayımlanma Tarihi 21 Kasım 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gökyer, N. (2009). ÖĞRETMENLERİN İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞLERİNCE YAPILAN SINIF DENETİMİNE YÖNELİK ALGILARI. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 8(1), 68-76.
AMA Gökyer N. ÖĞRETMENLERİN İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞLERİNCE YAPILAN SINIF DENETİMİNE YÖNELİK ALGILARI. (DAD). Kasım 2009;8(1):68-76.
Chicago Gökyer, Necmi. “ÖĞRETMENLERİN İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞLERİNCE YAPILAN SINIF DENETİMİNE YÖNELİK ALGILARI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 8, sy. 1 (Kasım 2009): 68-76.
EndNote Gökyer N (01 Kasım 2009) ÖĞRETMENLERİN İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞLERİNCE YAPILAN SINIF DENETİMİNE YÖNELİK ALGILARI. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 8 1 68–76.
IEEE N. Gökyer, “ÖĞRETMENLERİN İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞLERİNCE YAPILAN SINIF DENETİMİNE YÖNELİK ALGILARI”, (DAD), c. 8, sy. 1, ss. 68–76, 2009.
ISNAD Gökyer, Necmi. “ÖĞRETMENLERİN İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞLERİNCE YAPILAN SINIF DENETİMİNE YÖNELİK ALGILARI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 8/1 (Kasım 2009), 68-76.
JAMA Gökyer N. ÖĞRETMENLERİN İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞLERİNCE YAPILAN SINIF DENETİMİNE YÖNELİK ALGILARI. (DAD). 2009;8:68–76.
MLA Gökyer, Necmi. “ÖĞRETMENLERİN İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞLERİNCE YAPILAN SINIF DENETİMİNE YÖNELİK ALGILARI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 8, sy. 1, 2009, ss. 68-76.
Vancouver Gökyer N. ÖĞRETMENLERİN İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞLERİNCE YAPILAN SINIF DENETİMİNE YÖNELİK ALGILARI. (DAD). 2009;8(1):68-76.