Bu çalışmada, benzinli bir motor üzerinde
birtakım düzenlemeler yapılarak biyoetanol gaz halinde ikincil yakıt olarak
kullanıldı. Farklı oranlarda ikincil yakıt olarak kullanılan biyoetanolün
motorun performans değerleri, yakıt tüketimi ve emisyon değişimleri
araştırıldı. Yakıtın silindir içerisine
gaz haliyle gönderilmesi sayesinde sıvı yakıtın oluşturduğu bazı olumsuzluklara
çözüm bulunmaya çalışıldı. Deneylerde kullanılan motor 1000, 1250, 1500, 1750,
2000 ve 2250 dak-1 devirlerde tam yükte (tam gazda) çalıştırılarak
motor performans, emisyon ve yanma karakteristikleri incelendi. Elde edilen
sonuçlara göre emisyon salınımlarında iyileşmelerin olduğu gözlemlendi ve
farklı çalışma şartları altında silindir içi maksimum basınçları ve ısı salınım
miktarları Febris yanma analiz programı yardımı ile hesaplandı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MBD |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 31 Sayı: 1 |