Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK KURUMLARI, SAĞLIK KURUMLARINDA MARKA ve ELAZIĞ İLİ SAĞLIK SEKTÖRÜ

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 45 - 64, 20.12.2018

Öz

Son dönemlerde ülkemizde yapılan sağlık reformlarıyla birlikte hastane
sayısının artması ve kamu – özel hastanelerin ayrımının ortadan kaldırılarak kamu
sağlık güvencesine sahip bireylerin bu sağlık güvenceleriyle özel hastanelerde tedavi
olmalarını sağlayan düzenlemeler, hastaneler arasındaki rekabetin artmasına ve
müşteri beklentilerini daha iyi karşılayan hastanelerin rakiplerine göre daha fazla
tercih edilmesine neden olmuştur. Ülkemizde yaşanan sağlık reformuyla birlikte
hasta memnuniyeti daha bir ön plana çıkmış, sağlık hizmeti veren sağlık kurumları,
hedef karlarını ulaşabilmek ve varlıklarını sürdürebilmek için hasta tatmini, hasta
memnuniyeti, hasta farkındalığı vb. pazarlama kavramlarının üzerinde durarak
yenilik yatırımları yapmışlardır. Hastaların temel sağlık ihtiyacı olan tıbbi
ihtiyaçların, hasta beklentilerine cevap vermediğini hasta memnuniyeti için
duygusal, estetik ihtiyaç vb ihtiyaçlarının da karşılanması hizmet kalitesi açısından
zorunlu bir hal almıştır. Sağlık hizmetlerinde kalite, hasta tatminini beraberinde
getirerek, sağlık hizmetlerinde marka, hasta tatmin derecesi gibi yeni kavramları
doğurmuştur.

Kaynakça

  • BURAN, Gonca (2011), “Sağlık Hizmetlerinde Marka Yönetimi: Bursa İl Merkezindeki Hastanelerin Müşteri Profili Ve Marka Yönetiminin Değerlendirilmesi” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, T.C. Okan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sağlık Yönetimi Ana Bilim dalı Sağlık Yönetimi Programı, s.26
  • DURSUN, Yunus; ÇERÇİ, Meral (2004), “Algılanan Sağlık Hizmeti Kalitesi, Algılanan Değer, Hasta Tatmini Ve Davranışsal Niyet İlişkileri Üzerine Bir Araştırma” Erciyes Üniversitesi iktisadi Ve idari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 23, Temmuz-Aralık 2004, S. 1.
  • KARAFAKİOĞLU, Mehmet (1998) Sağlık Hizmetleri Pazarlaması. Dönence Basım ve Yayın, İstanbul.
  • KARAHAN, Mehmet; KORKUTAN, Müntaz ve YILDIRIMÇAKAR, Özkan; (2017). “Sağlık Hizmetlerinde Markalaşma ve Marka Sadakatini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi”, Vol:3, Issue:13; pp:275-287 (ISSN:2149-8598)
  • KAYALI Cevdet.A, A. YERELİ, M. SOYSAL, B. TERİM (2004), “Marka Değerinin Firmaların Piyasa Değeri Ve Finansal Performansları Uzerindeki Etkileri”, 8.Uluslararası Finans Sempozyomu, 27-28 Ekim, İstanbul, 180-195.
  • KARPAT, Isıl (2000), “Marka Yönetimi Süreci Ve Tanıtımın Rolü”, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitusu, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir, 212.
  • KÜÇÜKMADAN, Esra (2015), “Marka, Sağlık Hizmetlerinde Markalaşma Ve Marka Sadakati”, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beykent Üniversitesi, İstanbul, 2015, S.74., (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi)
  • ÖZATA, Musa (2004), “Sağlık Bilişim Sistemlerinin Hastane Etkiliğinin Arttırılmasında Yeri Ve Önemi (Veri Zarflama Analizine Dayalı Bir Uygulama”, Doktora Tezi, S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya, S. 6.
  • RECEP, Akdur (1999), “Türkiye’de Sağlık Hizmetleri Ve Avrupa Topluluğu Ülkeleri İle Karşılaştırılması”, Ankara, S.5
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yavuz Atlı

Nurcan Yücel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 3 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Atlı, Y., & Yücel, N. (2018). SAĞLIK KURUMLARI, SAĞLIK KURUMLARINDA MARKA ve ELAZIĞ İLİ SAĞLIK SEKTÖRÜ. Fırat Üniversitesi Uluslararası İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 2(2), 45-64.