Öz
Rekabet şartlarının giderek zorlaştığı günümüzde işletmeler diğer işletmelerden bir adım öne geçebilmek için farklı yöntemler aramaya başlamışlardır. İşletme yöneticilerinin amacı kar etmenin yanı sıra maliyeti düşürerek kaliteli, hızlı hizmet sunmak, müşteri memnuniyetini ve sadakatini sağlamak ve bunu sürdürmektir. Bu amaç doğrultusunda işletmeler, müşterinin ihtiyaç duyduğunu ihtiyaç duyduğu yerde ve zamanda sağlamalıdır. Üretim sektöründe mü şteri olarak adlandırılan birey sağlık sektöründe hasta olarak ifade edilmektedir. Üretim sektöründe yalın üretim olarak adlandırılan kavram ise hizmet sektöründe yalın yönetim olarak adlandırılmaktadır. Yalın yönetim sağlık kurumlarına rekabet avantajı sağlayacak bir yönetim tarzı olarak karşımıza çıkmaktadır. Yalın yönetim ile sağlık kurumları diğer kurumlara göre hizmeti doğru zamanda, doğru yerde ve istenilen şekilde sunabileceklerdir.
Bu çalışmamızın birinci kısmında sağlık, sağlık hizmetleri kavramları açıklanmıştır. İkinci kısımda ise yalın ve yalın yönetim ile sağlık kurumlarında yalın yönetim anlatılarak çalışmanın çerçevesi tamamlanmıştır.