Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Examination On Public Spot Advertisements Prepared Against The Immigrant Discrimination By Chile Human Rights National Organization

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 50 - 77, 15.06.2019

Öz

In recent years, national and
international human
rights organizations have
star
ted to prepare public spot advertisements to
prevent discrimination against im­migrants worldwide. In these advertisements,
it is stated that the discrimination against immigrants is illegal and that the
immigrants have made significant cont­ributions to the countries where they
live. It is seen that public spot advertisements have been prepared against
immigrant discrimination especially in the countries that let in immigrants
continuously. One of these countries is Chile, where the migrant population has
increased statistically. In this study, the public spot advertisement “Yo
Aparto”, which was prepared by the Chilean National Human Rights Organization
(INDH) against immigration discrimination, was examined. It was tried to reveal
what kind of messages were given a
gainst
the immigration discrimi
nation in Chile through the
visuals used by the IND
H. In the study, semiotic
analy
sis method in qualitative research methods was
used. In the findings of the study, it was seen that the migrant discrimination
in Chile was explained by statistical data. On the other hand, highlighting the
daily life of the immigrants, It was tried to be explained that migrants living
in Chile have adapted and contributed to the society.

Kaynakça

  • Aksoy, Z. (2012). Uluslararası Göç ve Kültürlerarası İletişim, Journal of International Social Research, 5(20), 292-303.
  • Ayón, C., & Becerra, D. (2013). Mexican Immigrant Families under Siege: The Impact of Anti-Immigrant Policies, Discrimination, and the Economic Crisis. Advances in Social Work, 14(1), 206-228.
  • Aytekin, H. (2016). Görsel-İşitsel Medyada Sağlık - Güvenlik Halleri: Tar¬tışılması Gereken Bir Alan Olarak Kamu Spotu. Selçuk Üniversitesi İleti¬şim Fakültesi Akademik Dergisi, 9 (3), 249-275.
  • Bacon, D. (2008). Illegal People: How Globalization Creates Migration and Criminalizes Immigrants. USA: Beacon Press.
  • Barthes, Roland (2015). Bir Deneme Bir Ders: Eiffel Kulesi ve Açılış Dersi. Çev:. Mehmet Rifat, Sema Rifat. 2. Baskı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Barthes, Roland (2016). Göstergebilimsel Serüven. Çev: Mehmet Rifat, Sema Rifat. 8. Baskı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Barthes, Roland (2017). Görüntünün Retoriği, Sanat ve Müzik. Çev: Ayşe¬naz Koş, Ömer Albayrak. 2. Baskı. İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • Bayraktaroğlu, G. ve İlter, B. (2007) Sosyal Pazarlama: Engeller ve Öneri¬ler. Ege Akademik Bakış / Ege Academic Review 7(1), 117-132.
  • Bilgiç, B. (2016). Türkiye’de Kamu Spotu Oluşum Süreci ve Yayın Politi¬kaları, İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, S.2, 25-61.
  • Canatan, Kadir (2013). Avrupa Toplumlarının Göç Algıları ve Tutumları: Sosyolojik Bir Yaklaşım. Sosyoloji Dergisi, 3(27), 317-332.
  • Canşen, Efgan (1997). Hitler’den Torunlarına. İstanbul: Göçebe Yayınları.
  • Carlsson, M. (2010). Experimental Evidence of Discrimination in the Hi¬ring of First‐and Second‐Generation Immigrants. Labour, 24(3), 263-278.
  • Çakı, C., & Topbaş, H. (2018). Almanya İçin Alternatif Partisi’nin Göçmen Karşıtı Propaganda Faaliyetlerini 2017 Alman Federal Seçimleri Üzerin¬den Okumak. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 59-74.
  • Dillard, J. P., & Peck, E. (2000). Affect and Persuasion: Emotional Respon¬ses to Public Service Announcements. Communication Research, 27(4), 461-495.
  • Fernández, I., Silván-Ferrero, P., Molero, F., Gaviria, E., & García-Ael, C. (2015). Perceived Discrimination and Well-Being in Romanian Immig¬rants: The Role of Social Support. Journal of Happiness Studies, 16(4), 857-870.
  • Fiske, John (2017). İletişim Çalışmalarına Giriş. (Çev. Süleyman İrvan). 5. Basım. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Friedmann, J. (1986). The World City Hypothesis. Development and Chan¬ge, 17(1), 69-83.
  • Gaddis, J. L. (2018). Soğuk Savaş: Pazarlıklar, Casuslar, Yalanlar, Gerçek, Çev: Dilek Cenkçiler. 3. Baskı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Gazi, M., Çakı, C . (2018). Siyahi Ayrımcılığa Karşı Hazırlanan Kamu Spotu Reklamları. International Journal of Labour, Life and Social Policy, 1(2), 48-62.
  • Gazi, M. A., Çakı, C., & Gülada, M. O. (2018). İspanya 2000 Partisi’nin Göçmen Karşıtı Propaganda Faaliyetleri Üzerine İnceleme. Ankara Ulus¬lararası Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 11-22.
  • GOC (2019). T.C. İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü 2019 yılı Suriyeli Göçmen İstatistiği, http://www. goc. gov. tr/icerik3 /gecici- ko¬ruma_ 363_ 378_4713, Erişim Tarihi: 27.02.2019.
  • Goodwill, B. (2017, 09 05), Public Service Advertising - Background & Future. PSA Bibliography, http://www.psaresearch.com/bib9830.html, Erişim Tarihi: 30.01.2019.
  • Güler, Selin (2014). Avrupa’da Aşırı Sağın Yükselişi: Yunanistan’da Altın Şafak Partisi Örneği. Bilge Adamlar Stratejik Araştırma Merkezi Yayınla¬rı, 1-9.
  • Güngör, Nazife (2013). İletişim Kuramlar ve Yaklaşımlar, 2. Baskı, İstan¬bul: Siyasal Kitapevi.75
  • INDH (2019). “Şili Göçmen Ayrımcılığı Karşıtı Kamu Spotu Reklamları”, https:// www. indh.cl/indh -tarapaca -realizo- seminario- discriminacion- racial-lanzo -campana-aporto/, Erişim Tarihi: 26.02.2019.
  • INE (2017). “Şili Ulusal İstatistik Kurumu 2017 Göçmen Verileri”, htt¬ps:// www.ine.cl /docs /default- source/ demogr%C3 %A1ficas-y-vitales/ inmigraci%C3% B3n/ s% C3% ADntesis. pdf? sfvrsn =4, Erişim Tarihi: 26.02.2019.
  • Jasinskaja-Lahti, I., Liebkind, K., Jaakkola, M., & Reuter, A. (2006). Perceived Discrimination, Social Support Networks, and Psychological Well-Being Among Three Immigrant Groups. Journal of Cross-Cultural Psychology, 37(3), 293-311.
  • Kalkan Kocabay, Hasibe (2008). Tiyatroda Göstergebilim.ᆳyınları.
  • Kedikli, U.& Akça, M. (2017). Soğuk Savaş Sonrası Avrupa’da Artan İsᆳlamofobi. Tesam Akademi, 4(1), 57-95.
  • Khanlou, N., Koh, J. G., & Mill, C. (2008). Cultural Identity and Expeᆳriences of Prejudice and Discrimination of Afghan and Iranian Immigrant Youth.International Journal of Mental Health and Addiction, 6(4), 494- 513.
  • McLuhan, M., & Bruce, R. P. (2001). Global Köy,ᆳren, İstanbul: Scala Yayıncılık.
  • Mortan, K. ve Sarfati, M. (2011). Vatan Olan Gurbet Almanya’ya İşçi Göᆳçünün 50. Yılı, İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Nan, X. (2008). The Influence of Liking for APublic Service Announceᆳment on Issue Attitude.Communication research,35(4), 503-528.
  • Paek, H. J., Hove, T., Ju Jeong, H., & Kim, M. (2011). Peer or Expert? The Persuasive Impact of Youtube Public Service Announcement Produᆳcers.International Journal of Advertising,30(1), 161-188.
  • Rifat, Mehmet(2013). Açıklamalı Göstergebilim Sözlüğü: Kavramlar, Yöntemler, Kuramcılar, Okullar. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Rifat, M., Rifat, S., Koş, A., & Tekgül, D. (2010). Göstergebilim, Dilbilim ve Çeviribilim Terimleri Sözlüğü, İstanbul: Sel Yayınları.
  • RTÜK (2012). Kamu Spotları yönergesi, https:// www. rtuk. gov.tr /ka¬mu-spotlari/ 5029/3985/ kamu- spotlari- yonergesi. html, Erişim Tarihi: 06.02.2019.
  • Schain, I. E. M. A. (2013). The Extreme-Right and Immigration Poli¬cy-Making: Measuring Direct and Indirect Effects. In Immigration Policy in Europe (pp. 80-100). Tht Great Britain: Routledge.
  • Schiavo, R. (2007), Health Communication From Theory to Practice, USA: John Wiley & Sons.
  • Schmuck, D., & Matthes, J. (2015). How anti-İmmigrant Right-Wing Po¬pulist Advertisements Affect Young Voters: Symbolic Threats, Economic Threats and the Moderating Role of Education. Journal of Ethnic and Mig¬ration Studies, 41(10), 1577-1599.
  • Sığırcı, İlhami (2016). Göstergebilim Uygulamaları, Metinleri, Görselleri ve Olayları Okuma. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tanyeri Mazıcı, E. ve Çakı, C. (2018) Adolf Hitler’in Korku Çekiciliği Bağlamında Kamu Spotu Reklamlarında Kullanımı. Erciyes İletişim Der¬gisi. 5 (3), 290-306.
  • T13 (2019). Şili Ulusal İstatistik Kurumu 2019 Göçmen Verileri, http:// www.t13. cl/noticia/ nacional/ine- poblacion-inmigrante -chile-lle¬ga-1.251.225- personas, Erişim Tarihi: 26.02.2019.
  • Uzunçayır, Cihan (2014). Göçmen Karşıtlığından İslamofobiye Avrupa Aşırı Sağı. Siyasal Bilimler Dergisi, 2(2), 131-147.
  • Vural, Hasan Saim (2005). Avrupa’da Aşırı Sağın Yükselişi, İstanbul: İle¬tişim Yayınları.
  • Yang, H. J., Wu, J. Y., Huang, S. S., Lien, M. H., & Lee, T. S. H. (2014). Perceived Discrimination, Family Functioning, and Depressive Symptoms among Immigrant Women in Taiwan. Archives of Women’s Mental Health, 17(5), 359-366.77
  • Yardım, Müşerref (2017). Aşırı Sağ ve Çokkültürlük: Avrupa’da Ötekileştirilen “Göçmenler”.Akademik İncelemeler Dergisi, 12(2), 217-234.
  • Yaylagül, Levent (2017). Kitle İletişim Kuramları. Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar. 8. Baskı, Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Yilmaz, A. (2014). Uluslararası Göç: Çeşitleri, Nedenleri ve Etkileri.Electronic Turkish Studies, 9(2). 1685-1700.

Şili Ulusal İnsan Hakları Örgütü’nün Göçmen Ayrımcılığına Karşı Hazırlanan Kamu Spotu Reklamları Üzerine İnceleme

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 50 - 77, 15.06.2019

Öz

Son yıllarda ulusal ve
uluslararası insan hakları kuruluşları, dünya genelinde göçmenlere yönelik ayrımcılıkları
önlemek amacıyla kamu spotu reklamları hazırlamaktadırlar. Bu reklamlarda göçmenlere
yapılan ayrımcılığın yasal olmadığı ve göçmenlerin bulundukları ülkelere önemli
katkılar sağladıkları aktarılmaktadır. Özellikle sürekli göç alan ülkelerde yoğun
olarak göçmen ayrımcılığına karşı kamu spotu reklamlarının hazırlandığı görülmektedir.
Bu ülkelerin başında da son dönemde göçmen nüfusun istatistiksel olarak
katlanarak arttığı Şili gelmektedir. Bu çalışmada Şili Ulusal İnsan Hakları Örgütü
(INDH) tarafından göçmen ay­rımcılığına karşı hazırlanan “Yo Aparto / Katkı Sağlıyorum”
başlıklı kamu spotu reklamı incelenmiştir. INDH tarafından kullanılan görseller
üzerinden, Şili’de göçmen ayrımcılığına karşı ne gibi mesajların verildiği
ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden göstergebilimsel
analiz yönte­mi kullanılmaktadır. Çalışmada elde edilen bulgularda, Şili’de yaşanan
göçmen ayrımcılıklarının istatistiki veriler üzerinden açıklandığı görülmektedir.
Buna karşın günlük örnekler üzerinden seçilen göçmenlerin yaşamları ön plana çıkarılarak,
Şili’de yaşayan göçmenlerin bulundukları topluma adapte oldukları ve katkı sağladıkları
aktarılmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Aksoy, Z. (2012). Uluslararası Göç ve Kültürlerarası İletişim, Journal of International Social Research, 5(20), 292-303.
  • Ayón, C., & Becerra, D. (2013). Mexican Immigrant Families under Siege: The Impact of Anti-Immigrant Policies, Discrimination, and the Economic Crisis. Advances in Social Work, 14(1), 206-228.
  • Aytekin, H. (2016). Görsel-İşitsel Medyada Sağlık - Güvenlik Halleri: Tar¬tışılması Gereken Bir Alan Olarak Kamu Spotu. Selçuk Üniversitesi İleti¬şim Fakültesi Akademik Dergisi, 9 (3), 249-275.
  • Bacon, D. (2008). Illegal People: How Globalization Creates Migration and Criminalizes Immigrants. USA: Beacon Press.
  • Barthes, Roland (2015). Bir Deneme Bir Ders: Eiffel Kulesi ve Açılış Dersi. Çev:. Mehmet Rifat, Sema Rifat. 2. Baskı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Barthes, Roland (2016). Göstergebilimsel Serüven. Çev: Mehmet Rifat, Sema Rifat. 8. Baskı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Barthes, Roland (2017). Görüntünün Retoriği, Sanat ve Müzik. Çev: Ayşe¬naz Koş, Ömer Albayrak. 2. Baskı. İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • Bayraktaroğlu, G. ve İlter, B. (2007) Sosyal Pazarlama: Engeller ve Öneri¬ler. Ege Akademik Bakış / Ege Academic Review 7(1), 117-132.
  • Bilgiç, B. (2016). Türkiye’de Kamu Spotu Oluşum Süreci ve Yayın Politi¬kaları, İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, S.2, 25-61.
  • Canatan, Kadir (2013). Avrupa Toplumlarının Göç Algıları ve Tutumları: Sosyolojik Bir Yaklaşım. Sosyoloji Dergisi, 3(27), 317-332.
  • Canşen, Efgan (1997). Hitler’den Torunlarına. İstanbul: Göçebe Yayınları.
  • Carlsson, M. (2010). Experimental Evidence of Discrimination in the Hi¬ring of First‐and Second‐Generation Immigrants. Labour, 24(3), 263-278.
  • Çakı, C., & Topbaş, H. (2018). Almanya İçin Alternatif Partisi’nin Göçmen Karşıtı Propaganda Faaliyetlerini 2017 Alman Federal Seçimleri Üzerin¬den Okumak. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 59-74.
  • Dillard, J. P., & Peck, E. (2000). Affect and Persuasion: Emotional Respon¬ses to Public Service Announcements. Communication Research, 27(4), 461-495.
  • Fernández, I., Silván-Ferrero, P., Molero, F., Gaviria, E., & García-Ael, C. (2015). Perceived Discrimination and Well-Being in Romanian Immig¬rants: The Role of Social Support. Journal of Happiness Studies, 16(4), 857-870.
  • Fiske, John (2017). İletişim Çalışmalarına Giriş. (Çev. Süleyman İrvan). 5. Basım. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Friedmann, J. (1986). The World City Hypothesis. Development and Chan¬ge, 17(1), 69-83.
  • Gaddis, J. L. (2018). Soğuk Savaş: Pazarlıklar, Casuslar, Yalanlar, Gerçek, Çev: Dilek Cenkçiler. 3. Baskı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Gazi, M., Çakı, C . (2018). Siyahi Ayrımcılığa Karşı Hazırlanan Kamu Spotu Reklamları. International Journal of Labour, Life and Social Policy, 1(2), 48-62.
  • Gazi, M. A., Çakı, C., & Gülada, M. O. (2018). İspanya 2000 Partisi’nin Göçmen Karşıtı Propaganda Faaliyetleri Üzerine İnceleme. Ankara Ulus¬lararası Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 11-22.
  • GOC (2019). T.C. İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü 2019 yılı Suriyeli Göçmen İstatistiği, http://www. goc. gov. tr/icerik3 /gecici- ko¬ruma_ 363_ 378_4713, Erişim Tarihi: 27.02.2019.
  • Goodwill, B. (2017, 09 05), Public Service Advertising - Background & Future. PSA Bibliography, http://www.psaresearch.com/bib9830.html, Erişim Tarihi: 30.01.2019.
  • Güler, Selin (2014). Avrupa’da Aşırı Sağın Yükselişi: Yunanistan’da Altın Şafak Partisi Örneği. Bilge Adamlar Stratejik Araştırma Merkezi Yayınla¬rı, 1-9.
  • Güngör, Nazife (2013). İletişim Kuramlar ve Yaklaşımlar, 2. Baskı, İstan¬bul: Siyasal Kitapevi.75
  • INDH (2019). “Şili Göçmen Ayrımcılığı Karşıtı Kamu Spotu Reklamları”, https:// www. indh.cl/indh -tarapaca -realizo- seminario- discriminacion- racial-lanzo -campana-aporto/, Erişim Tarihi: 26.02.2019.
  • INE (2017). “Şili Ulusal İstatistik Kurumu 2017 Göçmen Verileri”, htt¬ps:// www.ine.cl /docs /default- source/ demogr%C3 %A1ficas-y-vitales/ inmigraci%C3% B3n/ s% C3% ADntesis. pdf? sfvrsn =4, Erişim Tarihi: 26.02.2019.
  • Jasinskaja-Lahti, I., Liebkind, K., Jaakkola, M., & Reuter, A. (2006). Perceived Discrimination, Social Support Networks, and Psychological Well-Being Among Three Immigrant Groups. Journal of Cross-Cultural Psychology, 37(3), 293-311.
  • Kalkan Kocabay, Hasibe (2008). Tiyatroda Göstergebilim.ᆳyınları.
  • Kedikli, U.& Akça, M. (2017). Soğuk Savaş Sonrası Avrupa’da Artan İsᆳlamofobi. Tesam Akademi, 4(1), 57-95.
  • Khanlou, N., Koh, J. G., & Mill, C. (2008). Cultural Identity and Expeᆳriences of Prejudice and Discrimination of Afghan and Iranian Immigrant Youth.International Journal of Mental Health and Addiction, 6(4), 494- 513.
  • McLuhan, M., & Bruce, R. P. (2001). Global Köy,ᆳren, İstanbul: Scala Yayıncılık.
  • Mortan, K. ve Sarfati, M. (2011). Vatan Olan Gurbet Almanya’ya İşçi Göᆳçünün 50. Yılı, İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Nan, X. (2008). The Influence of Liking for APublic Service Announceᆳment on Issue Attitude.Communication research,35(4), 503-528.
  • Paek, H. J., Hove, T., Ju Jeong, H., & Kim, M. (2011). Peer or Expert? The Persuasive Impact of Youtube Public Service Announcement Produᆳcers.International Journal of Advertising,30(1), 161-188.
  • Rifat, Mehmet(2013). Açıklamalı Göstergebilim Sözlüğü: Kavramlar, Yöntemler, Kuramcılar, Okullar. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Rifat, M., Rifat, S., Koş, A., & Tekgül, D. (2010). Göstergebilim, Dilbilim ve Çeviribilim Terimleri Sözlüğü, İstanbul: Sel Yayınları.
  • RTÜK (2012). Kamu Spotları yönergesi, https:// www. rtuk. gov.tr /ka¬mu-spotlari/ 5029/3985/ kamu- spotlari- yonergesi. html, Erişim Tarihi: 06.02.2019.
  • Schain, I. E. M. A. (2013). The Extreme-Right and Immigration Poli¬cy-Making: Measuring Direct and Indirect Effects. In Immigration Policy in Europe (pp. 80-100). Tht Great Britain: Routledge.
  • Schiavo, R. (2007), Health Communication From Theory to Practice, USA: John Wiley & Sons.
  • Schmuck, D., & Matthes, J. (2015). How anti-İmmigrant Right-Wing Po¬pulist Advertisements Affect Young Voters: Symbolic Threats, Economic Threats and the Moderating Role of Education. Journal of Ethnic and Mig¬ration Studies, 41(10), 1577-1599.
  • Sığırcı, İlhami (2016). Göstergebilim Uygulamaları, Metinleri, Görselleri ve Olayları Okuma. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tanyeri Mazıcı, E. ve Çakı, C. (2018) Adolf Hitler’in Korku Çekiciliği Bağlamında Kamu Spotu Reklamlarında Kullanımı. Erciyes İletişim Der¬gisi. 5 (3), 290-306.
  • T13 (2019). Şili Ulusal İstatistik Kurumu 2019 Göçmen Verileri, http:// www.t13. cl/noticia/ nacional/ine- poblacion-inmigrante -chile-lle¬ga-1.251.225- personas, Erişim Tarihi: 26.02.2019.
  • Uzunçayır, Cihan (2014). Göçmen Karşıtlığından İslamofobiye Avrupa Aşırı Sağı. Siyasal Bilimler Dergisi, 2(2), 131-147.
  • Vural, Hasan Saim (2005). Avrupa’da Aşırı Sağın Yükselişi, İstanbul: İle¬tişim Yayınları.
  • Yang, H. J., Wu, J. Y., Huang, S. S., Lien, M. H., & Lee, T. S. H. (2014). Perceived Discrimination, Family Functioning, and Depressive Symptoms among Immigrant Women in Taiwan. Archives of Women’s Mental Health, 17(5), 359-366.77
  • Yardım, Müşerref (2017). Aşırı Sağ ve Çokkültürlük: Avrupa’da Ötekileştirilen “Göçmenler”.Akademik İncelemeler Dergisi, 12(2), 217-234.
  • Yaylagül, Levent (2017). Kitle İletişim Kuramları. Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar. 8. Baskı, Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Yilmaz, A. (2014). Uluslararası Göç: Çeşitleri, Nedenleri ve Etkileri.Electronic Turkish Studies, 9(2). 1685-1700.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Ali Gazi

Caner Çakı

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 27 Şubat 2019
Kabul Tarihi 14 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gazi, M. A., & Çakı, C. (2019). Şili Ulusal İnsan Hakları Örgütü’nün Göçmen Ayrımcılığına Karşı Hazırlanan Kamu Spotu Reklamları Üzerine İnceleme. Göç Araştırmaları Dergisi, 5(1), 50-77.