Rural tourism is
a type of tourism based on rural settlements and natural resources. As it
provides many positive benefits for the development of rural areas in
developing countries, its importance is increasing day by day. The United
States, which attaches great importance to the tourism industry, emphasizes the
use of rural tourism for the revitalization of the country in terms of tourism
(Honadle, 1990). Together with rural tourism, it is only possible to meet the
increasing expectations of the tourists for other alternative tourism types
only by receiving adequate tourism training from the personnel who will provide
the appropriate service. For this reason, the importance that countries attach
to tourism starts from the importance they attach to tourism education.
Prepared in this study, in Turkey at the graduate level tourism education that
the state and the foundations examined in terms of university courses rural
programs in the courses tourism, the location of rural tourism at the
undergraduate level in the tourism education and is aimed to evaluate
identified the importance. For this purpose, using the document analysis
technique within the scope of identifying the faculties and schools which
provide tourism education at the undergraduate level, the data obtained by
accessing the programs obtained from the 2018 program and quota guide on the
official website of ÖSYM and the course programs on the corporate web sites of
the universities of YÖK. content analysis technique was applied in the study.
Within the scope of the study, it was found that among 51 universities
providing tourism education at the undergraduate level, the courses related to
rural tourism and rural tourism were only included in the courses of tourism
management and accommodation management departments and there were only 2
universities where these courses were taught. Accordingly, the results are not
given sufficient training to rural tourism, tourism education at the
undergraduate level in universities in Turkey has reached. Increasing the
number of courses related to rural tourism and rural tourism in the curriculums
of university institutions providing tourism education, and similar studies on
whether other alternative tourism types and courses are offered in tourism
faculties and schools are among the suggestions that can be given for this
study.
Kırsal turizm, kırsal yerleşimlere ve doğal kaynaklara dayalı bir turizm
çeşididir. Turizmde gelişmekte olan ülkelerde kırsal alanların kalkınmasında
birçok olumlu fayda sağladığından dolayı önemi her geçen gün önemi artmaktadır.
Turizm
endüstrisine oldukça önem veren ABD ülkenin turistik açıdan yeniden
canlandırılması için kırsal turizmden yararlanılmasının üzerinde önemle
durmaktadır (Honadle,1990). Kırsal turizmle birlikte diğer alternatif turizm
çeşitlerine yönelik turistlerin her geçen gün artan beklentilerini karşılamak
ancak uygun hizmeti sunacak personelin yeterli nitelikte turizm eğitimi
almasıyla sağlanabilmektedir. Bu nedenden dolayı ülkelerin turizme verdikleri
önem sahip oldukları turizm eğitimine verdikleri önemden başlamaktadır. Hazırlanan
bu çalışmada, Türkiye’de lisans düzeyinde turizm eğitimi veren devlet ve vakıf
üniversitelerinin ders programlarında yer alan derslerin kırsal turizm
açısından incelenerek, lisans düzeyinde verilen turizm eğitiminde kırsal
turizminin yeri ve öneminin belirlenip değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu
amaç doğrultusunda, lisans düzeyinde turizm eğitimi veren fakülte ve yüksekokullarının
tespit edilmesi kapsamında doküman analiz tekniği kullanılarak ÖSYM’nin resmi internet sayfasında yer
alan 2018 yılı program ve kontenjan kılavuzu ile YÖK’e bağlı üniversitelerin
kurumsal internet sitelerinde yer alan ders programlarına ulaşılarak elde
edilen verilerin değerlendirilmesine ilişkin çalışmada içerik analizi tekniği
uygulanmıştır. Çalışma kapsamında lisans düzeyinde turizm eğitimi veren 51
üniversite içerisinde, Kırsal turizm ve kırsal turizmle ilişkili derslerin
sadece turizm işletmeciliği ve konaklama işletmeciliği bölümlerinin ders
programlarında bulunduğu ve bu derslerin okutulduğu sadece 2 üniversite
bulunduğu ortaya çıkmıştır. Buna göre Türkiye’de lisans düzeyinde turizm eğitim
veren üniversitelerde kırsal turizme yönelik yeterli ölçüde eğitimin
verilmediği sonucuna ulaşılmıştır. Turizm eğitimi veren üniversite kurumlarının
ders programlarında kırsal turizm ve kırsal turizmle ilişkili derslerin sayısı
arttırılması, turizm fakülte ve yüksekokullarında diğer alternatif turizm
çeşitlerine yönelik derslerin ve eğitimin verilip verilmediğinin adına benzer
çalışmaların yapılması hazırlanılan bu çalışmaya ilişkin verilebilecek öneriler
arasında yer almaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.