In this study, it was aimed to evaluate the performance level of gastronomy tourism supply sources of Turkey in the context of demographic characteristics of domestic tourists. Since gastronomic tourism has become an important alternative tourism type in recent years, the importance of studies on the subject increases. Although there is a quantitative increase in academic research on gastronomy tourism in the literature, it can be said that studies that provide a holistic view of the gastronomy tourism supply sources of destinations are not very common. In this regard, it is believed that this study will make significant contributions to the literature. In the study, quantitative research methods and questionnaire as a means of data collection were used. As part of the research, data was obtained from 1388 local tourists who participated in tourist activities at least once in the last 2 years in Turkey. According to the results of the study, it was determined that the demographic characteristics of the participants played a decisive role in evaluating the performance of gastronomic tourism supply sources. In this regard, defining characteristics such as age, income, occupation, marital status, gender and travel motivations have come to the fore.
Gastronomy Tourism Supply Sources Demographic Features Turkey
Bu çalışmada Türkiye’nin gastronomi turizmi arz kaynakları performans düzeyinin yerli turistlerin demografik özellikleri bağlamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Gastronomi turizminin son yıllarda giderek önemli bir alternatif turizm çeşidi haline gelmesi, konuyla ilgili yapılan çalışmaların önemini arttırmaktadır. Literatürde gastronomi turizmiyle ilgili yapılan akademik araştırmalarda sayısal bir artış olsa da destinasyonların sahip oldukları gastronomi turizmi arz kaynaklarına ilişkin bütüncül bir bakış sunan çalışmaların çok yaygın olmadığı söylenebilir. Bu bakımdan yapılan bu çalışmanın literatüre önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. Çalışmada nicel araştırma yöntemleri, veri toplama aracı olarak ise anket kullanılmıştır. Araştırma kapsamında, Türkiye’de son 2 yıl içerisinde en az bir kez turistik faaliyetlere katılmış 1388 yerli turistten veri elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre katılımcıların demografik özelliklerinin gastronomi turizmi arz kaynaklarının performanslarını değerlendirmede belirleyici bir role sahip oldukları tespit edilmiştir. Bu konuda yaş, gelir, meslek, medeni durum, cinsiyet ve seyahat motivasyonları gibi tanımlayıcı özellikler ön plana çıkmıştır.
Gastronomi Turizmi Arz Kaynakları Demografik Özellikler Türkiye
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 5 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 5 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.