Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Perceptions of Students Taking Tourism Education Regarding Geographical Marked Products

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 61 - 81, 01.04.2022
https://doi.org/10.32958/gastoria.981493

Öz

Coğrafi işaret belirli bir özelliği, ünü ya da kalitesi olan ve belirli bir bölge ile özdeşleşmiş ürünü gösteren işaretlerdir. Bu çalışmanın amacı, yükseköğretim düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin coğrafi işaretli ürün algısını ölçmektir. Coğrafi işaretli ürünler çalışma kapsamında ekonomik destek, kültür ve gelenek, kalite ve güvenilirlik ve daha fazla ödeme isteği şeklinde dört boyutta incelenmiştir. İlgili boyutlardan hareketle bu boyutların coğrafi işaretli ürün algısı üzerindeki etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma amacını karşılayabilmek adına demografik soruların ve ölçek ifadelerinin yer aldığı bir anket formu geliştirilmiştir. İlgili anket, öncelikle İskenderun Teknik Üniversitesi Etik Kurul onayına sunulmuş etik kurulu izni alınarak veriler toplanmıştır. Araştırmanın verileri kolayda örnekleme yöntemi ile 10.11.2020- 25.01.2021 tarihleri arasında, çevrimiçi ortamda (pandemi koşulları sebebi ile) toplanmıştır. Netice itibariyle 246 katılımcının verisi değerlendirmeye alınmıştır. Yapısal eşitlik modellemesinden yararlanılan analiz neticesinde, ekonomik katkının coğrafi işaretli ürün algısı üzerinde istatiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Diğer taraftan kültür ve geleneğin, kalite ve güvenirliğin ve daha fazla ödeme isteğinin, coğrafi işaretli ürün algısı üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Süslü, C., Eryılmaz G. ve Demir, E. (2020). Coğrafi işaretli ürünlerin gastronomi kapsamında değerlendirilmesi: Mersin ili örneği. Journal of Recreation and Tourism Research, 7(2), 135- 149.

TURİZM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLERE YÖNELİK ALGILARI

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 61 - 81, 01.04.2022
https://doi.org/10.32958/gastoria.981493

Öz

Coğrafi işaret belirli bir özelliği, ünü ya da kalitesi olan ve belirli bir bölgeyle özdeşleşmiş ürünü gösteren işaretlerdir. Bu çalışmanın amacı, yükseköğretim düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin coğrafi işaretli ürün algısını ölçmektir. Coğrafi işaretli ürünler çalışma kapsamında ekonomik destek, kültür ve gelenek, kalite ve güvenilirlik ve daha fazla ödeme isteği şeklinde dört boyutta incelenmiştir. İlgili boyutlardan hareketle bu boyutların coğrafi işaretli ürün algısı üzerindeki etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma amacını karşılayabilmek adına demografik soruların ve ölçek ifadelerinin yer aldığı bir anket formu geliştirilmiştir. İlgili anket, öncelikle İskenderun Teknik Üniversitesi Etik Kurul onayına sunulmuş etik kurulu izni alınarak veriler toplanmıştır. Araştırmanın verileri kolayda örnekleme yöntemi ile 10.11.2020- 25.01.2021 tarihleri arasında, çevrimiçi ortamda (pandemi koşulları sebebi ile) toplanmıştır. Netice itibariyle 246 katılımcının verisi değerlendirmeye alınmıştır. Yapısal eşitlik modellemesinden yararlanılan analiz neticesinde, kültür ve geleneğin, kalite ve güvenirliğin ve daha fazla ödeme isteğinin, coğrafi işaretli ürün algısı üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan ekonomik katkının coğrafi işaretli ürün algısı üzerinde istatiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Süslü, C., Eryılmaz G. ve Demir, E. (2020). Coğrafi işaretli ürünlerin gastronomi kapsamında değerlendirilmesi: Mersin ili örneği. Journal of Recreation and Tourism Research, 7(2), 135- 149.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Demir 0000-0003-2314-1300

Gamze Eryılmaz 0000-0003-0588-8021

Cemil Süslü 0000-0003-4164-1552

Tuğba Çömelekli Bu kişi benim 0000-0002-4115-0676

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 11 Ağustos 2021
Kabul Tarihi 30 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demir, E., Eryılmaz, G., Süslü, C., Çömelekli, T. (2022). TURİZM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLERE YÖNELİK ALGILARI. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 6(1), 61-81. https://doi.org/10.32958/gastoria.981493