Coğrafi işaret belirli bir özelliği, ünü ya da kalitesi olan ve belirli bir bölge ile özdeşleşmiş ürünü gösteren işaretlerdir. Bu çalışmanın amacı, yükseköğretim düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin coğrafi işaretli ürün algısını ölçmektir. Coğrafi işaretli ürünler çalışma kapsamında ekonomik destek, kültür ve gelenek, kalite ve güvenilirlik ve daha fazla ödeme isteği şeklinde dört boyutta incelenmiştir. İlgili boyutlardan hareketle bu boyutların coğrafi işaretli ürün algısı üzerindeki etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma amacını karşılayabilmek adına demografik soruların ve ölçek ifadelerinin yer aldığı bir anket formu geliştirilmiştir. İlgili anket, öncelikle İskenderun Teknik Üniversitesi Etik Kurul onayına sunulmuş etik kurulu izni alınarak veriler toplanmıştır. Araştırmanın verileri kolayda örnekleme yöntemi ile 10.11.2020- 25.01.2021 tarihleri arasında, çevrimiçi ortamda (pandemi koşulları sebebi ile) toplanmıştır. Netice itibariyle 246 katılımcının verisi değerlendirmeye alınmıştır. Yapısal eşitlik modellemesinden yararlanılan analiz neticesinde, ekonomik katkının coğrafi işaretli ürün algısı üzerinde istatiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Diğer taraftan kültür ve geleneğin, kalite ve güvenirliğin ve daha fazla ödeme isteğinin, coğrafi işaretli ürün algısı üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu belirlenmiştir.
Geographical Indications Product Perception Tourism Students
Coğrafi işaret belirli bir özelliği, ünü ya da kalitesi olan ve belirli bir bölgeyle özdeşleşmiş ürünü gösteren işaretlerdir. Bu çalışmanın amacı, yükseköğretim düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin coğrafi işaretli ürün algısını ölçmektir. Coğrafi işaretli ürünler çalışma kapsamında ekonomik destek, kültür ve gelenek, kalite ve güvenilirlik ve daha fazla ödeme isteği şeklinde dört boyutta incelenmiştir. İlgili boyutlardan hareketle bu boyutların coğrafi işaretli ürün algısı üzerindeki etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma amacını karşılayabilmek adına demografik soruların ve ölçek ifadelerinin yer aldığı bir anket formu geliştirilmiştir. İlgili anket, öncelikle İskenderun Teknik Üniversitesi Etik Kurul onayına sunulmuş etik kurulu izni alınarak veriler toplanmıştır. Araştırmanın verileri kolayda örnekleme yöntemi ile 10.11.2020- 25.01.2021 tarihleri arasında, çevrimiçi ortamda (pandemi koşulları sebebi ile) toplanmıştır. Netice itibariyle 246 katılımcının verisi değerlendirmeye alınmıştır. Yapısal eşitlik modellemesinden yararlanılan analiz neticesinde, kültür ve geleneğin, kalite ve güvenirliğin ve daha fazla ödeme isteğinin, coğrafi işaretli ürün algısı üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan ekonomik katkının coğrafi işaretli ürün algısı üzerinde istatiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ağustos 2021 |
Kabul Tarihi | 30 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.