Bu çalışmanın amacı, turizm öğrencilerinin karar verme tarzlarını belirlemek ve bölümlere göre farklılığını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, nicel araştırma yöntemi ve nedensel karşılaştırma araştırma deseni kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemi tercih edilerek Turizm Fakültelerinin son sınıf öğrencileri, alan araştırmasına dahil edilmiştir. Öğrencilerin karar verme tarzları, Scott ve Bruce’nin (1995) geliştirdiği ve Taşdelen’in (2001) Türkçeye uyarladığı “Genel Karar Verme Stilleri Ölçeği” ile ölçülmüştür. Çevrimiçi anket tekniği ile 646 öğrenciden elde edilen verilerin analizi için doğrulayıcı faktör analizi ve çoklu varyans (MANOVA) analizi kullanılmıştır. Yapılan analizlerin sonucunda, öğrencilerin baskın karar verme tarzının rasyonel olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin karar verme tarzlarının bölümler arasında anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Buna göre Turizm Rehberliği öğrencilerinin, Turizm İşletmeciliği ve Gastronomi ve Mutfak Sanatları öğrencilerinden daha rasyonel ve G. Mutfak Sanatları öğrencilerinden daha sezgisel; Turizm Rehberliği, Turizm İşletmeciliği ve Rekreasyon Yönetimi öğrencilerinin, G. Mutfak Sanatları öğrencilerinden daha bağımlı; Turizm İşletmeciliği öğrencilerinin ise Turizm Rehberliği ve G. Mutfak Sanatları öğrencilerinden daha kaçıngan ve anlık karar verici oldukları saptanmıştır. Araştırmanın sonunda, elde edilen bulgular doğrultusunda teorik ve pratik çıkarımlara, geleceğe yönelik önerilere yer verilmiştir.
This study investigates to identify and compare the decision-making styles of tourism students across departments. A quantitative research approach and a causal comparison study design were utilized for this purpose. The purposeful sample method was chosen, and the field research included senior students from Tourism Faculties. The "General Decision-Making Style Scale" developed by Scott and Bruce (1995) and adapted into Turkish by Taşdelen (2001), was used to measure students' decision-making styles. Confirmatory factor analysis and MANOVA analysis were utilized to evaluate data collected from 646 students via online surveys. The results revealed that the students' prevailing decision-making style was rational. Furthermore, it was found that students' decision-making styles differ significantly amongst departments. Accordingly, it was found that Tourism Guidance students are more rational than Tourism Management and Gastronomy and Culinary Arts students and more intuitive than Gastronomy and Culinary Arts students; Tourism Guidance, Tourism Management, and Recreation Management students are more dependent than G. Culinary Arts students; Tourism Management students are more avoidant and spontaneous decision makers than Tourism Guidance and G. Culinary Arts students. At the conclusion of the study, theoretical and practical inferences and future suggestions are presented per the findings.
Decision making styles toourism students undergraduate students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Gastronomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 21 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.