ANALYSIS OF STAKEHOLDER VIEWS ON THE TOURISM POTENTIAL OF EZİNE-ÇAMLICA WATERFALL Abstract
Yıl 2024,
Cilt: 8 Sayı: 2, 351 - 365, 30.10.2024
Gülsu Gavas
Gencay Saatcı Savsa
Öz
This research aims to determine the perspectives of the stakeholders who have a great contribution to tourism activities in Çanakkale on the tourism potential of Ezine-Çamlıca Waterfall and to determine the contributions of relevant institutions and organizations towards the development of the tourism potential of this destination. By using the interview technique, it was aimed to determine the current situation of Çamlıca Waterfall and how the region can be developed in terms of tourism. Within the scope of the purpose of the study, in-depth interviews were conducted with 45 participants between 01.07.2024 and 15.08.2024. The suggestions offered by the participants for the development of the region will help determine the path to be followed for the tourism development of the region. In line with the findings of the research; The fact that the region is currently only known by local people, is an hour away from the city center and is not sufficiently developed in terms of infrastructure and superstructure creates an obstacle in terms of tourism potential.
Destekleyen Kurum
This study was supported by TÜBİTAK 2209-A-University Students Research Projects Support Program 2023/2.
Proje Numarası
1919B012315718
Kaynakça
- Arısoy, N. Ö. (2021). Kamu kurumlarının ve sivil toplum kuruluşlarının Şanlıurfa'nın turizm potansiyeline bakışı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
- Ban, S. & Mahmud, S. N. D. (2023). Research and trends in socio-scientific issues education: a content analysis of journal publications from 2004 to 2022. Sustainability, 15(15), 11841. https://doi.org/10.3390/su151511841.
- Benedetti, J., Çakmak E. & Dinnie K. (2011). The competitive identity of Brazil as a dutch holiday destination. Place Branding and Public Diplomacy, 7(2), 107-115. doi:10.1057/pb.2011.10.
- Brokaj, R. (2014). Local government`s role in the sustainable tourism development of a destination. European Scientific Journal, 10(31), 103-117.
- Creswell, J. W. (2013). Research design: qualitative, quantitative and mixed methods approaches. New York: Sage.
- Çeken, H. (2008). Turizmin bölgesel kalkınmaya etkisi üzerine teorik bir inceleme. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 10(2), 293-306.
- Çevik, R. (2016). Antalya ili Konyaaltı kıyı bandı turizm potansiyelinin incelenmesi ve turizm alanlarının sürdürülebilirliği bağlamında değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
- Ekin, Y. & Ören, V. E. (2012). Turizm paydaşlarının turizm deneyiminden tatmin düzeyleri ve turizme yönelik genel tutumları üzerine betimleyici bir araştırma: Antalya örneği. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(1),133-148.
- Elo S. & Kyngas, H. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, 62(1), 107-115. doi: 10.1111/j.1365-2648.2007.04569.x
- Fırıncı, G. İ. (2018). Uluabat Gölü'nün turizm potansiyeli. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karabük.
- Kalaycıoğlu, O. (2017). Balıkesir ili yerel yöneticilerinin turizme ve Balıkesir turizm potansiyeline bakış açıları. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
- Karataş, Z. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
- Koçak, A. & Arun, Ö. (2006). İçerik analizi çalışmalarında örneklem sorunu. Selçuk İletişim, 4(3), 21-28. doi: 10.18094/si.51496.
- Kozak, M. (2017). Bilimsel araştırma: tasarım, yazım ve yayın teknikleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
- Özdemir, N. B. (2023). Isparta destinasyonunun alternatif turizm potansiyelinin paydaşlar bakış açısı ile değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
- Patton, M. Q. (2014). Qualitative Research & Evaluation Methods: Integrating Theory and Practice. New York: Sage Publications.
- Portolan, A. (2013). Impact of the attributes of private tourist accommodation facilities onto prices: a hedonic price approach. European Journal of Tourism Research, 6(1), 74-82.
- Sallan Gül, S. & Kahya Nizam, Ö. (2021). Sosyal bilimlerde içerik ve söylem analizi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (42), 181-198. doi:10.30794/pausbed.803182.
- Sayılır, E. (2021). Destinasyon pazarlaması kapsamında paydaş analizi: Çanakkale ili örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
- Suna, B. (2019). Destinasyon yönetimi ve pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
- Tekin, H. H. (2006). Nitel araştırma yönteminin bir veri tekniği olarak derinlemesine görüşme. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 3(13), 101-116.
- Türkay, O. (2014). Destinasyon yönetimi yönetimbilim bakış açısıyla işlevler, yaklaşımlar ve araçlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
- Ünal, Ş. (2023). Demirköy (Kırklareli) ilçesinin kırsal turizm potansiyeli ve yerel halkın turizme bakışı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
- Warnaby, G. & Davies, B. (1997). Commentary: cities as service factories? Using the servuction system for marketing cities as shopping destinations. International Journal of Retail & Distribution Management, 25(6), 204-210.
- Wondirad, A., Tolkach, D. & King, B. (2020). Stakeholder collaboration as a majör factor for sustainable ecotourism development in developing countries. Tourism Management, 78, 1-21.
- Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Yıldız, T. (2022). Antalya ili Kaş ilçesi kırsal turizm potansiyeli ve geliştirme stratejisinin belirlenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
EZİNE-ÇAMLICA ŞELALESİ’NİN TURİZM POTANSİYELİNE YÖNELİK PAYDAŞ GÖRÜŞLERİNİN ANALİZİ
Yıl 2024,
Cilt: 8 Sayı: 2, 351 - 365, 30.10.2024
Gülsu Gavas
Gencay Saatcı Savsa
Öz
Bu araştırma ile Çanakkale’de turizm faaliyetlerine büyük katkısı olan paydaşların Ezine-Çamlıca Şelalesi’nin turizm potansiyeline bakış açılarını belirlemek ve ilgili kurum ile kuruluşların bu destinasyonun turizm potansiyelinin geliştirilmesine yönelik sağlayacakları katkıları tespit etmek amaçlanmıştır. Görüşme tekniği kullanılarak Çamlıca Şelalesi’nin mevcut durumu, bölgenin turizm konusunda nasıl geliştirilebileceğinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın amacı kapsamında 01.07.2024-15.08.2024 tarihleri arasında 45 katılımcı ile derinlemesine mülakatlar yapılmıştır. Katılımcıların bölgenin gelişimine yönelik sunmuş oldukları öneriler bölgenin turizm gelişimi için izlenecek yolun belirlenmesine yardımcı olacaktır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda; bölgenin şu an için sadece yerel halk tarafından biliniyor olması, il merkezine bir saatlik uzaklıkta olup altyapı ve üstyapı bakımından yeterli derecede gelişmemiş olması turizm potansiyeli açısından engel oluşturmaktadır.
Destekleyen Kurum
Bu çalışma TÜBİTAK 2209-A-Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2023/2 tarafından desteklenmiştir.
Proje Numarası
1919B012315718
Kaynakça
- Arısoy, N. Ö. (2021). Kamu kurumlarının ve sivil toplum kuruluşlarının Şanlıurfa'nın turizm potansiyeline bakışı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
- Ban, S. & Mahmud, S. N. D. (2023). Research and trends in socio-scientific issues education: a content analysis of journal publications from 2004 to 2022. Sustainability, 15(15), 11841. https://doi.org/10.3390/su151511841.
- Benedetti, J., Çakmak E. & Dinnie K. (2011). The competitive identity of Brazil as a dutch holiday destination. Place Branding and Public Diplomacy, 7(2), 107-115. doi:10.1057/pb.2011.10.
- Brokaj, R. (2014). Local government`s role in the sustainable tourism development of a destination. European Scientific Journal, 10(31), 103-117.
- Creswell, J. W. (2013). Research design: qualitative, quantitative and mixed methods approaches. New York: Sage.
- Çeken, H. (2008). Turizmin bölgesel kalkınmaya etkisi üzerine teorik bir inceleme. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 10(2), 293-306.
- Çevik, R. (2016). Antalya ili Konyaaltı kıyı bandı turizm potansiyelinin incelenmesi ve turizm alanlarının sürdürülebilirliği bağlamında değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
- Ekin, Y. & Ören, V. E. (2012). Turizm paydaşlarının turizm deneyiminden tatmin düzeyleri ve turizme yönelik genel tutumları üzerine betimleyici bir araştırma: Antalya örneği. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(1),133-148.
- Elo S. & Kyngas, H. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, 62(1), 107-115. doi: 10.1111/j.1365-2648.2007.04569.x
- Fırıncı, G. İ. (2018). Uluabat Gölü'nün turizm potansiyeli. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karabük.
- Kalaycıoğlu, O. (2017). Balıkesir ili yerel yöneticilerinin turizme ve Balıkesir turizm potansiyeline bakış açıları. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
- Karataş, Z. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
- Koçak, A. & Arun, Ö. (2006). İçerik analizi çalışmalarında örneklem sorunu. Selçuk İletişim, 4(3), 21-28. doi: 10.18094/si.51496.
- Kozak, M. (2017). Bilimsel araştırma: tasarım, yazım ve yayın teknikleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
- Özdemir, N. B. (2023). Isparta destinasyonunun alternatif turizm potansiyelinin paydaşlar bakış açısı ile değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
- Patton, M. Q. (2014). Qualitative Research & Evaluation Methods: Integrating Theory and Practice. New York: Sage Publications.
- Portolan, A. (2013). Impact of the attributes of private tourist accommodation facilities onto prices: a hedonic price approach. European Journal of Tourism Research, 6(1), 74-82.
- Sallan Gül, S. & Kahya Nizam, Ö. (2021). Sosyal bilimlerde içerik ve söylem analizi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (42), 181-198. doi:10.30794/pausbed.803182.
- Sayılır, E. (2021). Destinasyon pazarlaması kapsamında paydaş analizi: Çanakkale ili örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
- Suna, B. (2019). Destinasyon yönetimi ve pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
- Tekin, H. H. (2006). Nitel araştırma yönteminin bir veri tekniği olarak derinlemesine görüşme. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 3(13), 101-116.
- Türkay, O. (2014). Destinasyon yönetimi yönetimbilim bakış açısıyla işlevler, yaklaşımlar ve araçlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
- Ünal, Ş. (2023). Demirköy (Kırklareli) ilçesinin kırsal turizm potansiyeli ve yerel halkın turizme bakışı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
- Warnaby, G. & Davies, B. (1997). Commentary: cities as service factories? Using the servuction system for marketing cities as shopping destinations. International Journal of Retail & Distribution Management, 25(6), 204-210.
- Wondirad, A., Tolkach, D. & King, B. (2020). Stakeholder collaboration as a majör factor for sustainable ecotourism development in developing countries. Tourism Management, 78, 1-21.
- Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Yıldız, T. (2022). Antalya ili Kaş ilçesi kırsal turizm potansiyeli ve geliştirme stratejisinin belirlenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Antalya.