Araştırmanın
amacı beden eğitimi öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarına karşı
tutumları ile öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinin belirlenerek aralarındaki
ilişkinin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018
eğitim-öğretim yılında Ankara ili Yenimahalle ilçesi devlet ortaokulu ve
liselerinde görev yapan 201 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri
toplama araçları kişisel bilgi formu, İstenmeyen Davranışlara Karşı Tutum
Ölçeği ve Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılmıştır. Sonuçta, öğretmenlerin
istenmeyen davranışlara karşı tutumları yaş ve bulundukları okuldaki görev yılı
değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermiştir. Duygusal tükenmeyle ders
yapılan alan, kişisel başarısızlıkla yaş, mesleki kıdem, eğitim durumu, ders
yapılan alan ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre anlamlı farklılık olduğu
görülmüştür. İstenmeyen davranışlara karşı öğretmen tutumları ile kişisel
başarısızlık alt boyutu arasındaki ilişki -0.25 olarak düşük ve negatif düzeyde
bulunmuştur.
Beden Eğitimi Öğretmeni İstenmeyen Öğrenci Davranışı Tükenmişlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.