Bu çalışmanın amacı, çocukların denge özelliklerini
geliştirebileceği öngörülen aktif video oyunları ve hareketli zemin wobble bord
denge antrenmanlarının etkisini inceleyerek karşılaştırmaktır. Araştırmaya, 6
yaşında 54 çocuk, Mersin Üniversitesi etik kurulundan izin alınarak
katılmıştır. Çalışma benzer fiziksel özellikte 3 grupla yürütülmüştür. Denge
antrenmanları 8 hafta ‘wobble board’
denge tahtası ve aktif video oyunları ‘nintendo wii oyun konsolu’ ile uygulanmıştır.
Kontrol grubu ise herhangi bir fiziksel aktiviteye katılmayarak standart okul
programına devam etmiştir. Tüm grupların ön-son test dinamik denge
ölçümleri ’Techno-Body Cihazı’
kullanılarak ölçülmüş, gruplar arasındaki farklara bakılmıştır. Parametrik sonuçlar için iki yönlü varyans
analizi, non-parametrik sonuçlar için ise kruskall wallis’ testi
kullanılmıştır. Ön test ölçümlerde gruplar arasında anlamlı bir fark olmadığı
görülmüştür (p>,05). Antrenmanlar
sonrası ölçümlerde dinamik denge gelişimi açısından aktif video oyunu ile
wobble board denge grupları arasında anlamlı fark bulunmamıştır (p>,05).
Antrenman yapmayan kontrol grubunda ise dinamik denge gelişimi gözlenmemiş ve
antrenman gruplarından farklılık istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur
(p<,01). Hem wobble board hem de aktif video oyunları nintendo wii denge
antrenmanlarının çocuklarda dinamik dengeyi benzer şekilde geliştirdiği
bulgusundan hareketle sportif amaçlı ülkemizde henüz kullanılmayan Nintendo wi aktif
video oyunlarının da alternatif bir yöntem olarak kullanılabileceği
önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Hareket ve Antrenman Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 20 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.