Çalışmanın amacı; ders dışı
sportif etkinlikler ve okula bağlılığa yönelik lise öğrencilerinin görüşlerini
tespit etmektir. Araştırma nicel araştırma yaklaşımlarından ilişkisel tarama
modeli ile tasarlanmıştır. Araştırma grubunu Kırıkkale İl merkezindeki farklı
liselerde ve sınıf seviyelerinde öğrenim gören 109 (%54,2)’u kadın, 92
(%45,8)’si erkek olmak üzere toplam 201 lise öğrencisi oluşturmuştur. Veriler
Yılmaz ve Güven (2018) tarafından geliştirilen “Ders Dışı Sportif Etkinliklere
Yönelik Öğrenci Tutum Ölçeği” ve Savi (2011) tarafından geliştirilen “Çocuk ve
Ergenler İçin Okula Bağlanma Ölçeği” ölçme araçları aracılığıyla elde
edilmiştir. Veri analizinde betimsel analiz, t-testi, basit doğrusal regresyon
analizi ve Pearson Correlation testi kullanılmıştır. Ölçme araçlarının yapı
geçerliğine kanıt sağlamak için Doğrulayıcı Faktör Analizi yapılmıştır. Sonuç
olarak öğrencilerin ders dışı sportif etkinliklere yönelik tutumları ve okula
bağlılıkları cinsiyet, okul türü ve spor yapma değişkenlerine göre anlamlı
farklılık göstermektedir. Ders dışı sportif etkinlikler ile okula bağlılık
arasından pozitif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Okula bağlılık ve aidiyetin
sağlanmasında aile ve öğretmenler ders dışı sportif etkinliklerden
faydalanabilirler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.