Bu araştırmada, yaş, cinsiyet, fakülte ve barınma yeri değişkenlerinin üniversite öğrencilerinin karar verme stratejileri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi 2013-2014 öğretim yılında, Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nde çeşitli fakültelerde öğrenim gören 185 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin kullandıkları karar verme stratejileri, Kuzgun (1992) tarafından geliştirilen ‘‘Karar Verme Stratejileri Ölçeği’’ ile ölçülmüş, bazı demografik özelliklerini tespit etmek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Veriler yüzdelik-frekans, ortalama, Mann Whitney U testi, Standart Sapma ile değerlendirilmiştir. Toplanan verilerin analizinde SPSS 17.0 programı kullanılmıştır. Karar verme stratejisinin alt boyutları olan “kararsızlık” üzerinde cinsiyetler, yaş grupları ve fakülteler arasında, “içtepisel” üzerinde cinsiyetler ve fakülteler arasında, “mantıklı-sistematik üzerinde fakülteler arasında anlamlı farklılıklar olduğu ortaya koyulmuştur.(p<0.05). Kız öğrencilerin, erkek öğrencilere göre daha fazla içtepisel karar verdikleri ve kararsızlık yaşadıkları, üst yaş grubu öğrencilerde kararsızlık sürecinin daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmış. Öğrenim görülen fakülteye göre; mantıklı karar verme, içtepisel ve kararsızlık alt boyutları puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olduğu görülmüş bu durum öğrenim görülen fakültelerin karar verme stratejileri üzerinde önemli bir etkisinin olduğunu göstermiştir.
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 11 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.