Bu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel saygı düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelemektir. Araştırma tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Türkiye’nin 22 farklı ilinde görev yapan beden eğitimi öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmaya 68 erkek ve 45 bayan olmak üzere toplam 113 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Araştırmada erişilebilir örneklem yöntemiyle örneklem seçilmiştir. Araştırmada beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel saygı düzeylerini belirlemek için Confalonieri, Gatti, Ionio ve Traficante (2008) tarafından kısa formu oluşturulan ve Karaçam (2016) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan “Fiziksel Saygı Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi SPSS 21 programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırmada ikili karşılaştırmalarda t-testi, çoklu karşılaştırmalarda ANOVA ve Kruskal-Wallis testi kullanılmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel saygı düzeyi çalışılan kurumun kademesine göre ortaokulda öğretmenlik yapanlar lehine anlamlı fark bulunmuştur. Beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel saygı düzeyi spor yapma sıklığı değişkenine göre spor yapma sıklığı yüksek olanlar lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel saygı düzeyi BKİ değişkenine göre kilosu normal olanlar ve zayıf olanlar lehine anlamlı farklılık göstermektedir. Beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel saygı düzeyi cinsiyet, çalıştığı kurum türü ve yaş değişkenine göre anlamlı farklılık göstermemektedir.
Anahtar kelime: Beden eğitimi öğretmeni, Fiziksel saygı
Bölüm | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.