Amaç: Bu
araştırmanın amacı, spor bilimleri fakültesinde pedagojik formasyon eğitimi
alarak öğrenimine devam eden ve mezun olan rekreasyon, antrenörlük eğitimi,
spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin empatik eğilim düzeylerini ortaya
koyarak, farklı değişkenler açısından incelemektir.
Yöntem:
Araştırma, nicel araştırma modelinde tasarlanmış olup, tarama yöntemiyle
incelenmiştir. Araştırmada veri toplamak için, Kişisel Bilgi Formu ile Dökmen
(1988)’in “Empatik Eğilim Ölçeği” kullanılmıştır. Verilere, Çarpıklık ve
Basıklık ve Levene testleri yapılmıştır. Bu doğrultuda, bağımsız değişkenlerin
Skewness ve Kurtosis değerlerinin (+ - 1) arasında olmasından dolayı verilerin
analizinde parametrik testler kullanılmıştır. Buna göre verilerin analizinde
frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, Pearson Correlation
testlerinden yararlanılmıştır.
Bulgular: Elde edilen bulgular ışığında, Empatik Eğilim Ölçeği toplam puanı,
cinsiyet ve medeni hal değişkenlerine göre anlamlı bir farklılaşma
görülmemiştir. “Empatik Eğilimler
Ölçeği”nden aldıkları toplam puan ile yaş değişkeni arasındaki ilişkiyi
belirlemek üzere Pearson Moment Korelasyon analizine göre, anlamlı bir ilişki
tespit edilmemiştir. “Empatik Eğilimler Ölçeği”nden aldıkları
toplam puan, katılımcıların kurs esnasındaki statülerine göre, anlamlı
farklılaşma göstermektedir.
Sonuç: Katılımcıların empatik eğilim düzeyleri incelendiğinde, cinsiyet,
medeni durum değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık saptanmazken,
üniversiteden mezun olan ve üniversitede
öğrenimine devam eden katılımcılar arasında anlamlı farklılığın olduğu sonucuna
varılmıştır.
Pedagojik Formasyon Eğitimi Empatik Eğilim Beden Eğitimi Beden Eğitimi Öğretmen Adayı
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 4 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.