Spor ve eğitim toplumsal ve bireysel yapının
gelişmesinde birbirini tamamlayan iki unsurdur. Bireyler sağlıklı bir yaşam
içerisinde istenilen eğitime ulaşarak gelişimlerini sağlayacak ve sağlam toplum
yapısına katkı yapacaklardır. Eğitimin yapıtaşlarından olan yükseköğretim
kurumları ve bu çatı içerisinde yer alan spor eğitimi veren yükseköğretim
kurumları, birçok birey açısından popüler hale gelmiştir. Bu bakımdan, Beden
Eğitimi ve Spor Yüksekokulu özel yetenek sınavına katılan adayların sınav
hakkındaki görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma
yöntemlerinden özel durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Yozgat
Bozok Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu özel yetenek sınavına
başvuru yapan 18 birey (yaş aralığı 18-33) oluşturmaktadır. Veri toplama aracı
olarak, araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Bu form, toplamda on bir sorudan oluşmaktadır. Araştırmada elde
edilen bulgular, içerik analizi kullanılarak yorumlanmıştır. Özel yetenek
sınavına başvuran adayların sınava ilişkin görüşleri belirlenen alt temalarda
incelenmiştir. Mevcut çalışmada, adaylar sınav için çift hak verilmesinin doğru
olduğunu ifade etmişlerdir. Ayrıca, şehir dışından gelen adaylar için yorgunluk
hissetmek, konaklama sorunu yaşamak, sınav süresini beklerken moral ve
motivasyonun düşmesi gibi faktörlerin rol oynadığı saptanmıştır.
Özel yetenek sınavı Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Bozok Üniversitesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 4 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.