Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi
öğretmenlerinin mesleki yeterlilik düzeyleri arasındaki ilişkileri
incelemektir. Araştırmada beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki yeterlilik
düzeyleri belirlenmiş; cinsiyet, mesleki deneyim, okulun bulunduğu yerleşim
yeri, okul içinde sportif faaliyet düzenleme, okulun alt yapı değişkenleri
mesleki yeterlilik alt boyutları açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmada,
nicel araştırma desenlerinden tarama (survey) modeli kullanılmıştır. Araştırma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim
güz yarıyılında Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Ortaokul ve
Liselerde görev yapan 43 (%27,9) kadın ve 111 (%72,1) erkek olmak üzere toplam
154 Beden Eğitimi Öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında,
kişisel bilgi formu, (Ünlü ve diğ., 2008) tarafından geliştirilen “Beden
Eğitimi Öğretmeni Yeterlilik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin
analizinde SPSS 21.00 programı kullanılmıştır. Ayrıca verilerin analizi için
tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra; T testi, one-way Anova ve Tukey
testlerinden yararlanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre, beden
eğitimi öğretmen yeterliği alt boyutlarının tümü olan kişisel ve mesleki
gelişim, öğrenciyi tanıma, öğrenme ve öğretme süreci, öğrenmeyi, gelişimi
izleme ve değerlendirme, okul aile ve toplum ilişkileri ve program ve içerik
bilgisi ile cinsiyet, mesleki deneyim, okulun bulunduğu yerleşim yeri, okul
içinde sportif faaliyet düzenleme, okulun alt yapı değişkenleri açısından
anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Bulgular literatür ışığında
tartışılmış ve ortaya çıkan sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir.
TEŞEKKÜR EDERİM BURAK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 23 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 3 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.