Bu araştırmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin aldıkları hizmet öncesi eğitime ilişkin algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Kozikoğlu ve Senemoğlu (2018) tarafından geliştirilen 25 maddeden oluşan “Hizmet Öncesi Eğitimin Yeterliğine ilişkin Öğretmen Algı Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçekte "öğretimi planlama ve uygulama" ve "öğrenci, meslektaş, yönetici, veli ve toplumla ilişkiler" adında 2 alt boyut yer almaktadır. Tarama modelinde gerçekleştirilmiş olan çalışmada araştırma grubunu İstanbul il ve ilçelerinde görev yapan 158 beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmaktadır. Elde edilen veriler normal dağılım gösterdiğinden verilerin analizinde betimsel istatistiklerle birlikte Independent Samples T-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) tercih edilmiştir. Beden eğitimi öğretmenlerin hizmet öncesi eğitime ilişkin algıları yeterli düzeyde olmamakla birlikte, cinsiyet, mesleki deneyimi, mezuniyet yılı değişkenlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark göstermediği tespit edilmiştir. Beden eğitimi öğretmenleri mesleki hayatlarına başlamadan önce almış oldukları hizmet öncesi eğitimin özellikle “öğretimi planlama ve uygulama” boyutunda yeterli olmadığına dair bir algıya sahiptir. Beden eğitimi ve spor öğretmenleri eğitim ortamının düzenlenmesi, materyal hazırlama, konu alanı ve öğretim programı bilgisi, öğretme ve öğrenme etkinliklerinin uygulanması, sınıf yönetimi ve ölçme değerlendirme noktasında almış oldukları eğitimi yeterli görmemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.