Bu çalışmanın amacı tenis sporunda ailenin rolü ve öneminin araştırılmasıdır. Araştırma, Aydın Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü ve Aydın Engin Arslan Tenis Kulübü kortlarında tenis oynayan 3-12 yaş aralığında 352 öğrenci ile analitik-kesitsel olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Kaya (2016) tarafından kullanuılan anket uygulanmıştır. Verilerin analizi tanımlayıcı istatistikler SPSS 25.0 paket programında ki-kare testi ve uygulanarak. Bu çalışmada öğrencilerin tenis sporunu tercih etme nedenlerinin anne eğitim düzeyine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir (p<0.05). Çalışmada baba eğitim düzeyi lisans ve lisansüstü olanlar aynı kategoride ele alındığında öğrencilerin tenis sporunu tercih etme nedenlerinin baba eğitim düzeyine göre de anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüştür (p<0.05). Bunun yanı sıra öğrencilerin tenisi tercih nedenlerinin aileden destek alma ve ailede kendilerinden başka spor ile ilgilenen birinin olma durumuna göre farklılık gösterdiği bulunmuştur (p<0.05). Sonuç olarak çalışmada öğrencilerin tenis sporuna yönlendirilmesinde ailenin eğitim durumu ile manevi desteğin önemli bir etkiye sahip olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 3 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.