Bu çalışmada, TR83 illeri (Amasya, Samsun, Çorum, Tokat)’nde bulunan devlet ilkokulları anasınıflarındaki beden eğitimi ve oyun etkinliklerine yönelik imkanlarının araştırılması amaçlandı.
Araştırmanın örneklemini TR83 illeri devlet ilkokullarında görev yapan toplam 215 anasınıfı öğretmeni oluşturdu. Çalışmadaki tüm bulgular hazırlanan bir bilgi formu ile elde edildi. Bilgi formu okullardaki anaokulu öğretmenlerine online olarak gönderilerek doldurulması sağlandı. Bulgular frekans ve yüzde değerleri alınarak analiz edildi.
TR 83 illeri devlet ilkokullarındaki anasınıfı öğrencilerinin yalnızca % 52,6’sının sağlık kontrolünden geçirildiği belirlendi. Okullardaki anasınıflarının sadece % 25,1’inin oyun salonu ve % 15,3’ünün oyun alanına, yaklaşık % 60-70’inin zihinsel, ritim ve taklit geliştirmeye yönelik oyun malzemelerine, yaklaşık % 45’den daha azının çeşitli beden eğitimi ve oyun malzemelerine sahip olduğu, mevcut olan malzemelerin de ancak % 19’unun her öğrencinin aynı anda kullanabileceği sayıda olduğu gözlendi. Anasınıflarının yaklaşık % 25’inin beden eğitimi ve oyun faaliyetleri açısından yeterli olabildiği; mevcut imkanlar, öğretmenlerin üretim ve özel çabalarıyla % 60,9’unun beden eğitimi ve oyun faaliyetleri açısından amacına ulaştığı şeklindeki öğretmen görüşleri ile tespit edildi.
Sonuç olarak, TR83 illeri devlete bağlı ilkokullarda öğretmenlerin üretim yetenekleri, özel çaba ve özverileriyle anasınıflarının beden eğitimi ve oyun faaliyetleri kısmen amacına ulaşabiliyorsa da beden eğitimi ve oyun faaliyetlerine yönelik imkanlarının oldukça kısıtlı olduğu söylenebilir.
Amasya Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu
SEB-BAP 21-0219
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Proje Numarası | SEB-BAP 21-0219 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 1 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.