Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TR83 İlleri (Amasya, Samsun, Çorum, Tokat) Devlet İlkokullarındaki Anasınıflarının Beden Eğitimi ve Oyun Etkinliklerine Yönelik İmkanlarının Değerlendirilmesi

Yıl 2023, Cilt: 8 Sayı: 1, 1 - 17, 25.03.2023
https://doi.org/10.31680/gaunjss.1148647

Öz

Bu çalışmada, TR83 illeri (Amasya, Samsun, Çorum, Tokat)’nde bulunan devlet ilkokulları anasınıflarındaki beden eğitimi ve oyun etkinliklerine yönelik imkanlarının araştırılması amaçlandı.
Araştırmanın örneklemini TR83 illeri devlet ilkokullarında görev yapan toplam 215 anasınıfı öğretmeni oluşturdu. Çalışmadaki tüm bulgular hazırlanan bir bilgi formu ile elde edildi. Bilgi formu okullardaki anaokulu öğretmenlerine online olarak gönderilerek doldurulması sağlandı. Bulgular frekans ve yüzde değerleri alınarak analiz edildi.
TR 83 illeri devlet ilkokullarındaki anasınıfı öğrencilerinin yalnızca % 52,6’sının sağlık kontrolünden geçirildiği belirlendi. Okullardaki anasınıflarının sadece % 25,1’inin oyun salonu ve % 15,3’ünün oyun alanına, yaklaşık % 60-70’inin zihinsel, ritim ve taklit geliştirmeye yönelik oyun malzemelerine, yaklaşık % 45’den daha azının çeşitli beden eğitimi ve oyun malzemelerine sahip olduğu, mevcut olan malzemelerin de ancak % 19’unun her öğrencinin aynı anda kullanabileceği sayıda olduğu gözlendi. Anasınıflarının yaklaşık % 25’inin beden eğitimi ve oyun faaliyetleri açısından yeterli olabildiği; mevcut imkanlar, öğretmenlerin üretim ve özel çabalarıyla % 60,9’unun beden eğitimi ve oyun faaliyetleri açısından amacına ulaştığı şeklindeki öğretmen görüşleri ile tespit edildi.
Sonuç olarak, TR83 illeri devlete bağlı ilkokullarda öğretmenlerin üretim yetenekleri, özel çaba ve özverileriyle anasınıflarının beden eğitimi ve oyun faaliyetleri kısmen amacına ulaşabiliyorsa da beden eğitimi ve oyun faaliyetlerine yönelik imkanlarının oldukça kısıtlı olduğu söylenebilir.

Destekleyen Kurum

Amasya Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu

Proje Numarası

SEB-BAP 21-0219

Kaynakça

  • Binbaşıoğlu, C. (1970). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Ankara.
  • Çelik, A. (2012). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Açık Alan Kullanımı: Kocaeli Örneği. Atatürk Üniv. Ziraat Fak. Derg., 43 (1), 79-88.
  • Cinel, N. (2006). Farklı Sosyo Ekonomik Düzeydeki 3-6 Yaş Çocuğu Olan Anne Babaların Oyuncak ve Oyun Materyalleri Hakkındaki Görüşlerinin ve Bu Yaş Grubu Çocukların Sahip Oldukları Oyuncak ve Oyun Materyallerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dilekmen, M., Bozan Türün, N. (2018). Okul Öncesi Eğitimde Oyunun Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 43-56.
  • Erşan, Ş. (2006). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 6 Yaş Grubundaki Çocukların Oyun ve Çalışma (İş) İle İlgili Algılarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gallaue, D.L. (1982a). Understanding Motor Development in Children, New York: John Wiley and Sons (Akt. Gökmen, H., Karagül, T. ve Aşçı, F.H. (1995). Psikomotor Gelişim, Ankara: GSGM Yayın No: 139).
  • Gökmen, H., Karagül, T. ve Aşçı, F.H. (1995). Psikomotor Gelişim, Ankara: GSGM Yayın No: 139.
  • Güler, D., Özsoy, O. (2018). The Preschool and Prımary School Educatıonal Games: A Teachers’ Perspectıve, European Journal of Education Studies, 4 (5), 26-34.
  • Güler, D. ve Pepe, K. (2005). Burdur ve Isparta Devlet İlköğretim Okullarındaki Anasınıflarının Beden Eğitimi ve Oyun Etkinliklerine Yönelik İmkanlarının Değerlendirilmesi, 16-19 Kasım 2005 1. Burdur Sempozyumu, BURDUR.
  • Günsel, A.M. (2004). Okul Öncesinde Beden Eğitimi Ve Uygulamaları, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kadim, M. (2012). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Oyun Öğretimine Yönelik Öz-Yeterliklerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Kanbay Ak, G., Yıldırım, B., Kadıoğlu Ateş, H. (2016). Okul Öncesi öğretmenlerinin Mesleki Yeterlilik Algılarının İncelenmesi (Başakşehir İlçesi Örneği). Akademik Bakış Dergisi, 55, 89-108.
  • Larson, G.A. and Zaıchkowsky, L.D. (1995). Physical, Motor and Fitness Development İn Children And Adolescents, Journal Of Education, 177 (2), 25-55.
  • Muratlı, S. (1997). Antrenman Bilimi Işığı Altında Çocuk ve Spor, Ankara: Bağırgan Yayımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü (1998). Cumhuriyetimizin 75’inci Yılında Okul Öncesi Eğitimi. Ankara, s. 11-18.
  • Öztürk, F. (1998). Toplumsal Boyutlarıyla Spor, Ankara.
  • Özyürek, A., Özkan, İ., Begde, Z., Yavuz, NF. (2015). Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Spor. International Journal of Science Culture and Sport (IntJSCS), Special Issue 3, 479-488.
  • Ulutaş, A. (2011). Okul Öncesi Dönemde Drama ve Oyunun Önemi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4 (6), 233-242.1-18.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Sporda Psiko-Sosyal Alanlar
Yazarlar

İskender Güler 0000-0001-8792-7690

Proje Numarası SEB-BAP 21-0219
Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2023
Gönderilme Tarihi 25 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güler, İ. (2023). TR83 İlleri (Amasya, Samsun, Çorum, Tokat) Devlet İlkokullarındaki Anasınıflarının Beden Eğitimi ve Oyun Etkinliklerine Yönelik İmkanlarının Değerlendirilmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 1-17. https://doi.org/10.31680/gaunjss.1148647

ISSN: 2536-5339

Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

16157

Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.