Türkiye'de yaşayan tüketicilerin, tüketici hakları konusunda bilgilendirilmesi ve çevrimiçi şikâyette bulunmalarının sağlanması amacı ile tasarlanan Türkiye Tüketici Portalı (TTP) geniş bir kullanıcı kitlesine hitap etmesi sebebiyle kullanılabilirlik seviyesi yüksek bir uygulama olmak durumundadır. Bu çalışmada, TTP kullanımındaki mevcut durumun araştırılması ve elde edilen çıktıların kullanılabilirlik açısından değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Bu doğrultuda, çeşitli yaş ve eğitim grubundan 15 adet katılımcının TTP kullanımına yönelik olarak belirlenen 5 adet görevi gerçekleştirmeleri sağlanarak bu süreçteki göz hareketleri incelenmiş ve sonrasında da portala ilişkin kişisel görüşleri alınmıştır. Eğitim düzeyi yüksek katılımcıların diğerlerine oranla belirlenen görevleri tamamlamadaki başarı seviyelerinin yüksek olmasına karşın memnuniyet seviyelerinin diğer gruba oranla önemli ölçüde düşük olduğu saptanmıştır. Çalışmanın sonuçları, literatürdeki benzer diğer çalışmaların çıktılarıyla birlikte değerlendirilerek, portalın daha etkili ve verimli kullanılabilecek şekilde yeniden tasarlanmasına katkı vermek üzere tüm tarafların dikkatine sunulmaktadır.
Kullanılabilirlik insan-bilgisayar etkileşimi e-devlet hizmetleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Temmuz 2010 |
Gönderilme Tarihi | 22 Temmuz 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 2 Sayı: 3 |