Mimari tasarım süreci ana tasarım kararlarının
alınmasından detaylandırma aşamasına kadar farklı birçok konuda uzmanlaşmış
kişilerin işbirliği ile gerçekleşse de ana kararların alınması, plan
organizasyonu, kütle kurgusu vb. temel kararlar mimar tarafından alınmaktadır. Bilgisayar
Destekli Tasarım (CAD) programları ise genellikle, tasarımın ana kararları
alındıktan sonra etkili olmaktadır. Bu nedenle, süreçte alınan ana kararların
taşıyıcı sistem hesabı sırasında değiştirilmesinin gerekmesi ise sıkça
rastlanan bir durum haline gelmektedir. Bunun oluşmaması için mimari tasarımın
erken evrelerinde deprem mimarlığı bilinciyle taşıyıcı sistem kurgusunun bir tasarım
girdisi olarak sürece katılması gerekir; çünkü mimari tasarım
aşamasında taşıyıcı sistem kurgusunun iyi düşünülmemesi, uygulama projesi
aşamasında beklenmedik revizyonlarla karşılaşılmasına ve dolayısıyla hem süreç
hem de maliyet olarak ciddi kayıplara sebep olmaktadır.
Bu
çalışmanın amacı, söz konusu probleme çözüm oluşturacak şekilde, derin öğrenme
ve görüntü işleme yöntemleri kullanarak, tasarımın erken evrelerinde, mimarlara
taşıyıcı sistem kararlarının deprem yönetmeliğine uygunluğu hakkında genel
bilgiler verebilecek bir Düzensizlik Kontrol
Asistanı (DK Asistanı) oluşturulmasıdır. Böylelikle, tasarımın erken
aşamasında doğru kararlar alınması sağlanacak, uygulama projesi aşamasında
gerçekleşebilecek beklenmedik revizyonlar engellenecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 35 Sayı: 4 |