Bu çalışmada, triger kayışı vasıtasıyla motorda hareket aktarımını sağlayan kasnak parçasının mekanik davranışı sonlu elemanlar yöntemiyle incelenmiş ve deneylerle doğrulanmıştır. Kauçuk malzemelerin sonlu elemanlar yöntemiyle analizinde kullanılan hiperelastik malzeme modellerinin oluşturulabilmesi için tek eksenli çekme ve kayma deneyleri gerçekleştirilmiştir. Bu deneylerden elde edilen sonuçlarla hiperelastik malzeme katsayıları hesaplanmıştır ve doğrulanmıştır. Doğrulanan malzeme modeliyle kasnak geometrisi modellenmiş farklı burulma açıları altında yer değiştirmeler, gerilmeler ve burulmadan kaynaklanan momentler incelenmiştir. Yapılan kasnak analizlerinin doğruluğunun teyit edilebilmesi için de kasnak burulma test cihazı tasarlanmış ve imal edilmiştir. Kullanılan malzeme modeli ve analiz yöntemiyle elde edilen sonuçların deneylerle doğrulanmasından sonra kasnak geometrisi üzerinde geometrik iyileştirmeler yapılarak, aynı yükleme koşulları altında kauçuk malzeme üzerindeki gerilme mertebeleri düşürülmüş ve kasnak parçasının kullanım ömrü uzatılabilmiştir.
Sonlu elemanlar analizi kauçuk mooney-rivlin hiperelastik malzeme kasnak
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 20 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 35 Sayı: 4 |