Türkiye’de, ulaştırma sektörleri içerisinde yolcu ve yük taşımacılığında en büyük pay karayolarına aittir.Karayollarının kullanım payı; yolcu taşımacılığında %95’in, yük ve kargo taşımacılığında ise % 92’ninüzerindedir. Bu kadar yoğun olarak tercih edilen bir ulaşım türünde problemler de yoğun olarakyaşanmaktadır. İstatistiksel araştırmalar, şehir içi ölümlü ve yaranlanmalı kazaların %47’sinin ve şehirdışıölümlü ve yaranlanmalı kazaların %37’sinin kavşaklarda meydana geldiğini göstermektedir. Avrupaülkelerinde, karayolundaki trafik kazalarının ortalama %27’si ve ölümlü kazaların ortalama %10’ukavşaklarda meydana gelmektedir [1]. Türkiye’de; belli bir standardı olmaması, tasarım ve işletimdeeksiklikler bulunmasıyla sürücülerin algılamasını güçleştiren kavşakların bulunduğu bilinmektedir [2].Kavşak kullanıcılarının temel beklentisi, kapasite ve güvenlik parametreleri dengelenmiş, işletim ilkeleriyerine getirilmiş ve teknik altyapıya uygun kavşak tasarımlarıdır. Bu beklentileri karşılayan en önemliuygulamalardan biri, trafik kazalarını anlamlı oranda azaltan dönel kavşaklardır. Bu tip kavşaklar özeltasarıma sahip olmaları ve trafik kontrol özellikleri sebebiyle modern dönel kavşak olaraktanımlanmaktadırlar.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 22 Sayı: 4 |