Bu çalışmada, dörtlü amfi sıra kullanılan sınıfların çevresel faktörlerinin öğrencilerin oturma yeri tercihleri ile fonksiyonel ve algısal değerlendirmeleri üzerindeki etkilerinin belirlenmesine odaklanılmıştır. Bu amaçla, Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi A-Blok binasında bulunan sınıflar araştırma ortamı olarak seçilmiş olup, bu sınıfları kullanan 201 öğrenciye sınıfların çevresel faktörlerine yönelik değerlendirme anketi uygulanmıştır. Anket sonuçlarına göre, kız öğrencilerin %68’inin, erkek öğrencilerin ise %49,2’sinin oturmak için pencereye yakın yerleri tercih ettiği, ayrıca kız öğrencilerin %61,3’ünün ve erkek öğrencilerin %67,5’inin ise oturmak için dörtlü amfi sıraların kenar kısımlarını tercih ettiği belirlenmiştir. Diğer taraftan, kız ve erkek öğrencilerin sınıfların geçiş ve dolaşım alanlarını, yazı tahtasının uzaklığını, sıranın çalışma yüzeyinin boyutunu, sıranın çalışma yüzeyinin yerden yüksekliğini, sıranın oturma yüzeyinin boyutunu, sıranın oturma yüzeyinin yerden yüksekliğini, sıranın oturma yerine geçiş kolaylığını ve sıranın oturma rahatlığını yeterli bulmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin sınıfların çevresel faktörlerine yönelik algısal değerlendirmelerinde güzel/çirkin, özgür/kısıtlı-sınırlı, iyi planlanmış/kötü planlanmış, ferah/kasvetli, huzur verici/huzursuz edici, seyrek/sıkışık ve sıcak/soğuk sıfat çiftleri için kısmen olumsuz bir yaklaşımda bulunduğu belirlenmiştir.
Araştırma anketlerini gönüllü olarak dolduran değerli öğrencilere ve anketlerin 28.02.2023 tarihli E-77082166-302.08.01-596766 sayılı izni ile Gazi Üniversitesi Etik Komisyonuna çok teşekkür ederiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İç Mimarlık |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 28 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 40 Sayı: 2 |