Traditional accounting based performance measurement systems have been
criticized for a long time as being too backward looking, too short term
focusing, too aggregate and considered insufficient. Kaplan and Norton
introduced the Balanced Scorecard as a new, systematic approach on
performance measurement and strategic management literature. The balanced
scorecard provides management with a comprehensive framework that
translates a company’s mission, vision and strategy into a coherent set of
financial and nonfinancial performance measures. The balanced scorecard
supplements traditional financial measures with measures from three additional
perspectives: those of customers, internal business processes, and learning and
growth. A key feature of the balanced scorecard is its emphasis on linking the
performance measures with organizational strategic objectives. In addition it
provides the balance between short and long term decisions, internal and
external environment of organizations. This paper analyzes theoretical
background of balanced scorecard, explains perspectives and performance
measures can be used in scorecards and debates limitations and future of the
balanced scorecard.
Strategic management performance measurement balanced scorecard.
Geleneksel muhasebe tabanlı performans ölçme yöntemleri sadece geçmişe yönelik bilgiler sunması, kısa döneme fazla odaklanması ve çok özet bilgiler içermesinden dolayı uzun zamandır eleştirilmekte ve yetersiz bulunmaktadır. Kaplan ve Norton, Balanced Scorecard yöntemini performans ölçme ve stratejik yönetim yazınında yeni ve sistemli bir yaklaşım olarak tanıtmaktadırlar. Balanced Scorecard yöneticilere işletme misyonunun, vizyonunun ve stratejisinin, finansal ve finansal olmayan performans ölçüleri setine dönüştürüldüğü bir çerçeve sunmaktadır. Bu yöntemde geleneksel olarak kurumsal performans değerlendirmede kullanılan finansal ölçüler, müşteri boyutu, iç süreçler boyutu ile öğrenme ve gelişme boyutundaki finansal olmayan performans ölçülerinin kullanımı ile desteklenmektedir. Balanced Scorecard’ın en temel özelliği kurumsal stratejik amaçlar ile performans ölçüleri arasında bir bağ kurması ve bu bağı ön plana çıkarmasıdır. Buna ek olarak bu yöntem kurumların uzun dönemli kararları ile kısa dönemli kararları, iç ve dış çevresi arasında bir denge sağlamaktadır. Bu çalışmada Balanced Scorecard’ın kuramsal yapısı incelenerek, bu yöntemde kullanılabilecek boyutlar ve performans ölçüleri açıklanmakta, yöntemin kısıtları ve geleceğine ilişkin tartışmalara yer verilmektedir.
Diğer ID | JA36HR78FY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 1 |