Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 106 - 112, 15.08.2018

Öz

Kaynakça

  • Pan, C., Guo , J., Zhu, L., Shi, J., Zhu, H., & Zhou, X. (2014, December 22). Modeling and Verification of CAN Bus with Application Layer using UPPAAL. Electronic Notes in Theoretical Computer Science(309), 31-49.
  • Zhang, J., Zhou, J., Balasundaram , P., & Mason , A. (October 2003). A HIGHLY PROGRAMMABLE SENSOR NETWORK INTERFACE. IEEE Int. Conf. on Sensors. Toronto, CANADA: IEEE Int. Conf. on Sensors.
  • (ISO), I. S. (2003). Road vehicles –– Controller area network (CAN) –– Part 1: Data link layer and physical signaling.
  • Bosch, R. (1991). Germany Patent No. Version 2.0.
  • Flores-Arias, J., Ortiz-Lopez, M., & Quiles-Latorre, F. (2016). Complete hardware and software bench for the CAN bus. Las Vegas, NV, USA: 2016 IEEE International Conference on Consumer Electronics (ICCE).
  • Intruments, T. (2012). CAN Reference Guide. 2016 tarihinde http://www.ti.com/
  • Johansson, K. H., Törngren, M., & Nielsen, L. (2005). Vehicle Applications of Controller Area Network. W. S. Dimitrios Hristu-Varsakelis içinde, Handbook of Networked and Embedded Control Systems (s. 741-765). Birkhäuser Boston.
  • Krzysztof , R., & Krzysztof , S. (2015). Methods of identification of data transmitted in the in-vehicle CAN-BUS networks. Methods and Models in Automation and Robotics (MMAR), 2015 20th International Conference on. Międzyzdroje,Poland.
  • MAZRAN, E., AMAT , A., & Siva, K. S. (2009). Controller Area Network (CAN) Application in Security System. World Academy of Science, Engineering and Technology, 59.
  • Rezha, P. F., Saputra, O. D., & Shin, S. Y. (2015). Extending CAN bus with ISA100.11a wireless network. (Volume 42), 32–41.
  • Tindell, K. W., Hansson, H., & Wellings, A. J. (1994). Analysing Real-Time Communications: Controller Area Network (CAN). San Juan, Puerto Rico : Real-Time Systems Symposium, 1994., Proceedings.
  • Xiang , G., Dagui, H., Yuanqiang , C., Wei, J., & Yi, L. (2013). The Design of a Distributed Control System Based on CAN bus. Takamatsu: Mechatronics and Automation (ICMA), 2013 IEEE International Conference on. doi:10.1109/ICMA.2013.6618071
  • Ye , Q. (2010). Research and Application of CAN and LIN Bus in Automobile Network System. 3rd International Conference on Advanced Computer Theory and Engineering(ICACTE). Chengdu, China.
  • Zhongcheng, F., Wei, Z., Hui, Z., & Gang, S. (2013). Distributed Battery Management System. 2013 International Conference on Mechatronic Sciences, Electric Engineering and Computer (MEC). Shenyang, China.

Can Bus Tabanlı Silo Alan Ağı Tasarımı

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 106 - 112, 15.08.2018

Öz

Silolar içerisinde çeşitli malzemeler depolanırlar
ve saklanırlar. Katı, sıvı, gaz gibi çeşitli hallerde saklanan malzemeler
türlerine bağlı olarak belirli şartlar altında bekletilirler. Depolanan
malzemelerin belirli süreç içerisinde silolar içerisinde bekletilirken
gözlemlemesi, malzemelerin depolanması ve boşaltılması için kontrol
gerekmektedir. Siloların kontrolü ve silo içi malzeme miktar takibi,  aynı ve farklı türden malzemeler için merkezi
bir sistem tarafından denetlenmelidir. Silo sayısının oldukça fazla olduğu
uygulama ortamlarında verilerin izlenmesi için merkezi bir ağa ihtiyaç duyulmaktadır.
Bu çalışmada silo sistemleri için kullanılan temel algılayıcı türlerine bağlı
verilerin izlenmesi ve kontrolü için CAN ( kontrol alan ağı) tabanlı merkezi
bir silo alan ağı(SAA) önerilmiştir. CAN ‘in mesaj kimlik özelliği kullanılarak
siloya özgü verileri, algılayıcı ve silo ayırt edici metotları ile bir
endüstriyel haberleşme çözümü sunulmuştur. Bir silo üzerinde bulunan
algılayıcılardan alınan bilgiler, CAN ağına katılan her silo için bir silo
numarası, algılayıcı türü numarası ve siloları birbirinde ayırmak için
kullanılan bir silo kimlik kodu ile siloları sınıflandırmak için bir mesaj
metodolojisi önerilmiştir. SAA için kullanılan CAN 2.0 A ve CAN 2.0 B
sürümlerinin farklı kimlik alanı uzunlukları değişimlerinden dolayı kısıtlı
mesaj kimlik alanına çözüm olarak bir mesaj çerçevesine sığacak şekilde 3
farklı mesaj kimlik metodu geliştirilmiştir. Geliştirilen bu yöntemler
sayesinde silo sistemleri için kullanılan temel algılayıcı ve kontrol
mesajlarını CAN destekli SAA ile bir merkezi silo alan ağı geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • Pan, C., Guo , J., Zhu, L., Shi, J., Zhu, H., & Zhou, X. (2014, December 22). Modeling and Verification of CAN Bus with Application Layer using UPPAAL. Electronic Notes in Theoretical Computer Science(309), 31-49.
  • Zhang, J., Zhou, J., Balasundaram , P., & Mason , A. (October 2003). A HIGHLY PROGRAMMABLE SENSOR NETWORK INTERFACE. IEEE Int. Conf. on Sensors. Toronto, CANADA: IEEE Int. Conf. on Sensors.
  • (ISO), I. S. (2003). Road vehicles –– Controller area network (CAN) –– Part 1: Data link layer and physical signaling.
  • Bosch, R. (1991). Germany Patent No. Version 2.0.
  • Flores-Arias, J., Ortiz-Lopez, M., & Quiles-Latorre, F. (2016). Complete hardware and software bench for the CAN bus. Las Vegas, NV, USA: 2016 IEEE International Conference on Consumer Electronics (ICCE).
  • Intruments, T. (2012). CAN Reference Guide. 2016 tarihinde http://www.ti.com/
  • Johansson, K. H., Törngren, M., & Nielsen, L. (2005). Vehicle Applications of Controller Area Network. W. S. Dimitrios Hristu-Varsakelis içinde, Handbook of Networked and Embedded Control Systems (s. 741-765). Birkhäuser Boston.
  • Krzysztof , R., & Krzysztof , S. (2015). Methods of identification of data transmitted in the in-vehicle CAN-BUS networks. Methods and Models in Automation and Robotics (MMAR), 2015 20th International Conference on. Międzyzdroje,Poland.
  • MAZRAN, E., AMAT , A., & Siva, K. S. (2009). Controller Area Network (CAN) Application in Security System. World Academy of Science, Engineering and Technology, 59.
  • Rezha, P. F., Saputra, O. D., & Shin, S. Y. (2015). Extending CAN bus with ISA100.11a wireless network. (Volume 42), 32–41.
  • Tindell, K. W., Hansson, H., & Wellings, A. J. (1994). Analysing Real-Time Communications: Controller Area Network (CAN). San Juan, Puerto Rico : Real-Time Systems Symposium, 1994., Proceedings.
  • Xiang , G., Dagui, H., Yuanqiang , C., Wei, J., & Yi, L. (2013). The Design of a Distributed Control System Based on CAN bus. Takamatsu: Mechatronics and Automation (ICMA), 2013 IEEE International Conference on. doi:10.1109/ICMA.2013.6618071
  • Ye , Q. (2010). Research and Application of CAN and LIN Bus in Automobile Network System. 3rd International Conference on Advanced Computer Theory and Engineering(ICACTE). Chengdu, China.
  • Zhongcheng, F., Wei, Z., Hui, Z., & Gang, S. (2013). Distributed Battery Management System. 2013 International Conference on Mechatronic Sciences, Electric Engineering and Computer (MEC). Shenyang, China.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Oğuz Mısır

Cafer Bal

Levent Gökrem

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Mısır, O., Bal, C., & Gökrem, L. (2018). Can Bus Tabanlı Silo Alan Ağı Tasarımı. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, 7(2), 106-112.
AMA Mısır O, Bal C, Gökrem L. Can Bus Tabanlı Silo Alan Ağı Tasarımı. GBAD. Ağustos 2018;7(2):106-112.
Chicago Mısır, Oğuz, Cafer Bal, ve Levent Gökrem. “Can Bus Tabanlı Silo Alan Ağı Tasarımı”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi 7, sy. 2 (Ağustos 2018): 106-12.
EndNote Mısır O, Bal C, Gökrem L (01 Ağustos 2018) Can Bus Tabanlı Silo Alan Ağı Tasarımı. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi 7 2 106–112.
IEEE O. Mısır, C. Bal, ve L. Gökrem, “Can Bus Tabanlı Silo Alan Ağı Tasarımı”, GBAD, c. 7, sy. 2, ss. 106–112, 2018.
ISNAD Mısır, Oğuz vd. “Can Bus Tabanlı Silo Alan Ağı Tasarımı”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi 7/2 (Ağustos 2018), 106-112.
JAMA Mısır O, Bal C, Gökrem L. Can Bus Tabanlı Silo Alan Ağı Tasarımı. GBAD. 2018;7:106–112.
MLA Mısır, Oğuz vd. “Can Bus Tabanlı Silo Alan Ağı Tasarımı”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, c. 7, sy. 2, 2018, ss. 106-12.
Vancouver Mısır O, Bal C, Gökrem L. Can Bus Tabanlı Silo Alan Ağı Tasarımı. GBAD. 2018;7(2):106-12.