Son
yıllarda Türkiye’de et ve et ürünleri üretiminin de kalite standartlarındaki
olumsuz değişmeler ve bunun neticesinde hastalıkların artması dolayısıyla insanlara
hastalıkların taşınması endişesi artmaktadır. Böylelikle bireylerin et ve et
ürünleri özellikle kırmızı et tüketim de hassasiyeti oluşmuş ve bir çok bireyin tüketim alışkanlıkların da
farklılıklar ortaya çıkmıştır.
Bu çalışmada, giderek
artmakta olan gıda güvenirliği eğiliminin tüketicilerin kırmızı et ve et ürünleri
satın alma tutum ve davranışlarını nasıl etkilediğinin ortaya konulması
amaçlanmıştır.
Araştırmanın
amacı Sivas ilindeki tüketicilerin kırmızı et tercihlerini belirlenmek ve
tüketimi etkileyen sosyo-ekonomik faktörlerin analiz etmektir. Oransal örnekleme
yöntemi ile 535 (271 kır, 264 kent) tüketici ile görüşülmüştür. Bu araştırmanın
amacı, tüketicilerin kırmızı et satın alırkenki tutum ve davranışlarını
belirleyen bazı faktörlerin belirlenmesi ve ortaya konulmasıdır. Bunun içinde
kırmızı et satın alımındaki bireylerin tutum, davranış ve bilgilerini ölçmek
için 18 değişkeni 5’li likert ölçeği yardımı ile analiz edilmiş ve faktör
analizi yardımı ile 4 faktör altında toplanmıştır.
Araştırma sonucunda,
tüketicilerin önemli bir bölümünün gıda güvenirliği konusundaki haberlerden
etkilendiği ve et tüketim kompozisyonunu buna göre şekillendirdiği ortaya
konulmuştur.
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3 |