0Bu çalışmada, un sanayilerinin yapısal özellikleri
incelenerek, pazarlama yapısı ve sorunlarını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın
ana materyalini Nevşehir ilinde un üretimi yapan firmalardan elde edilen
veriler oluşturmaktadır. Bu veriler un üreticileri ile yüz yüze görüşülerek
anket yoluyla toplanmıştır. Toplamda 17 firma ile anket çalışması yapılmıştır.
Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; un ve unlu ürün üretimi yapan
firmaların hukuki yapıları ağırlıklı olarak % 59 oranında limited şirkettir.
Firmaların % 59' unun iç piyasada, % 41' inin ise iç piyasa ve ihracat şeklinde
çalıştığı belirlenmiştir. Firmaların % 76' sı yeni pazar bulma konusunda sıkıntı
yaşamaktadır. Firmaların % 24' ü un pazarlamasında pazar alanı bulmakta sıkıntı
çekmektedir. Firmaların % 100' ü il içine un sattığını, % 94' ünün il dışına un
sattığını, % 41' inin yurt dışına un sattığı belirlenmiştir. Firmaların % 52'
si üretim planlaması yapmaktadır. Çalışmanın sonucunda, pazarlama ile ilgili
sorunlar tespit edilmiş ve bunlara yönelik çözüm önerileri geliştirilmeye
çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 3 |