Bu çalışmada Kırklareli İli Lüleburgaz ilçesinde yaşayan tüketicilerden anket yolu ile elde edilen veriler kullanılmıştır. Anket yapılacak tüketici sayısı kolayda örnekleme yöntemi ile 96 olarak belirlenmiştir. Ankete katılan tüketicilerin yarıdan fazlasının üniversite mezunu olduğu ve %87.5’i gibi önemli bir çoğunluğun market markalı ürünleri satın aldıkları tespit edilmiştir. Tüketicilerin market markasını tercih etmeme nedenlerinin başında kullandıkları markadan memnun olma ve market markalarının tanınmamış olması gelmektedir. Market markasını tercih nedenleri incelendiğinde ise en önemli neden fiyatlarının uygun olmasıdır. Market markalı olarak tercih edilen ürünlerin başında kuru ve dondurulmuş gıdaların yer aldığı, kişisel bakım ürünlerinin ise en son tercih edilen ürünler olduğu belirlenmiştir. Tüketicilerin market markalı ürün tercihlerinde dikkate aldıkları en önemli faktörler ürünün içeriğinin güvenilirliğidir.
Albayrak, M., Dölekoğlu, C., 2006. Gıda Perakendeciliğinde Market Markalı Ürün Stratejisi. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi (11), 204-218.
Baş, T. 2008. Anket. Araştırma Yöntemleri Dizisi: 2. Seçkin Yayıncılık, 5. Baskı, Ankara, 255.
Demirci Orel, F., 2004. Market Markaları Ve Üretici Markalarına Yönelik Tüketici Algılamaları. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (13) 2004, 157-174.
DPT, 2001. Ulusal Gıda ve Beslenme Stratejisi Çalışma Grubu Raporu. DPT Müs. İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü. Ankara.
Gavcar, E., Didin, S., 2007. “Tüketicilerin “Perakendeci Markalı” Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezinde Bir Araştırma”, ZKÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(6), 21 – 32.
Gürbüz, A., Doğan M., 2013. Tüketicilerin Markaya Duyduğu Güven Ve Marka Bağlılığı İlişkisi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 239-258
Keskin, H. D., Yıldız, S., 2010. Tüketicilerin marka tercihinde etkili olan faktörler ile marka imajının marka değeri üzerindeki etkileri: Trabzon örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (27), 239–254.
Özgül, E., 2004. Özel Marka Üretiminde Üretici Perakendeci Bağlılığının İş birliği Süreç ve Performansa Etkileri. Ege Akademik Bakış, (4), 144 – 155.
Tosun, D., Demirbaş, N., 2012. Türkiye’de Kırmızı Et ve Et Ürünleri Sanayiinde Gıda Güvenliği Sorunları ve Öneriler. U. Ü. Ziraat Fakültesi Dergisi, 26 (1), 93-101.
The data obtained from the neighborhoods in Lüleburgaz district of Kırklareli Province in this region via questionnaire were used. The number of consumers to be surveyed is 96 with cobvenience sampling method. In the survey, it was determined that half of the consumers are university graduates and 87.5% of them buy grocery branded products. The main reasons why consumers do not prefer the market brand are being satisfied with the brand they use and the market brands being known. When the preference for the market brand is examined, the most important reason is that the prices are affordable. Market-branded products, which include dry and frozen foods at the beginning of the meal, and personal care, were the last preferred products. The most important product that comsumers buy in their market branded product preferences is the reliability of the product.
Albayrak, M., Dölekoğlu, C., 2006. Gıda Perakendeciliğinde Market Markalı Ürün Stratejisi. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi (11), 204-218.
Baş, T. 2008. Anket. Araştırma Yöntemleri Dizisi: 2. Seçkin Yayıncılık, 5. Baskı, Ankara, 255.
Demirci Orel, F., 2004. Market Markaları Ve Üretici Markalarına Yönelik Tüketici Algılamaları. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (13) 2004, 157-174.
DPT, 2001. Ulusal Gıda ve Beslenme Stratejisi Çalışma Grubu Raporu. DPT Müs. İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü. Ankara.
Gavcar, E., Didin, S., 2007. “Tüketicilerin “Perakendeci Markalı” Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezinde Bir Araştırma”, ZKÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(6), 21 – 32.
Gürbüz, A., Doğan M., 2013. Tüketicilerin Markaya Duyduğu Güven Ve Marka Bağlılığı İlişkisi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 239-258
Keskin, H. D., Yıldız, S., 2010. Tüketicilerin marka tercihinde etkili olan faktörler ile marka imajının marka değeri üzerindeki etkileri: Trabzon örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (27), 239–254.
Özgül, E., 2004. Özel Marka Üretiminde Üretici Perakendeci Bağlılığının İş birliği Süreç ve Performansa Etkileri. Ege Akademik Bakış, (4), 144 – 155.
Tosun, D., Demirbaş, N., 2012. Türkiye’de Kırmızı Et ve Et Ürünleri Sanayiinde Gıda Güvenliği Sorunları ve Öneriler. U. Ü. Ziraat Fakültesi Dergisi, 26 (1), 93-101.
Gözener, B., Onurlubaş, E., & Dereli, H. (2020). Tüketicilerin Market Markalı Ürünleri Tercih Etme Nedenlerinin Belirlenmesi. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, 9(3), 1-13.
AMA
Gözener B, Onurlubaş E, Dereli H. Tüketicilerin Market Markalı Ürünleri Tercih Etme Nedenlerinin Belirlenmesi. GBAD. Aralık 2020;9(3):1-13.
Chicago
Gözener, Bilge, Ebru Onurlubaş, ve Halime Dereli. “Tüketicilerin Market Markalı Ürünleri Tercih Etme Nedenlerinin Belirlenmesi”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi 9, sy. 3 (Aralık 2020): 1-13.
EndNote
Gözener B, Onurlubaş E, Dereli H (01 Aralık 2020) Tüketicilerin Market Markalı Ürünleri Tercih Etme Nedenlerinin Belirlenmesi. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi 9 3 1–13.
IEEE
B. Gözener, E. Onurlubaş, ve H. Dereli, “Tüketicilerin Market Markalı Ürünleri Tercih Etme Nedenlerinin Belirlenmesi”, GBAD, c. 9, sy. 3, ss. 1–13, 2020.
ISNAD
Gözener, Bilge vd. “Tüketicilerin Market Markalı Ürünleri Tercih Etme Nedenlerinin Belirlenmesi”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi 9/3 (Aralık 2020), 1-13.
JAMA
Gözener B, Onurlubaş E, Dereli H. Tüketicilerin Market Markalı Ürünleri Tercih Etme Nedenlerinin Belirlenmesi. GBAD. 2020;9:1–13.
MLA
Gözener, Bilge vd. “Tüketicilerin Market Markalı Ürünleri Tercih Etme Nedenlerinin Belirlenmesi”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, c. 9, sy. 3, 2020, ss. 1-13.
Vancouver
Gözener B, Onurlubaş E, Dereli H. Tüketicilerin Market Markalı Ürünleri Tercih Etme Nedenlerinin Belirlenmesi. GBAD. 2020;9(3):1-13.