ÖZET: Bu çalışmada, Amasya ili merkez ilçeye bağlı on köyde mısır üretimi yapan çiftçilerin pazarlama sorunları ele alınmıştır. Bu amaçla işletmelerin büyüklüğü saptanmış, mısır yetiştirme nedenleri, mısır verimi, mısır değerlendirme şekli, hasat sonrası ve pazarlamada yaşanan sorunlar ele alınmış ve değerlendirilmiştir. Araştırmanın amacı Amasya ili Merkez ilçeye bağlı köylerinde mısır üreten çiftçilerin pazarlama aşamasında, piyasada karşılaştıkları sorunları ortaya koymaktır. Çalışmada araştırmanın yapıldığı bölgede mısır üretimi yapan çiftçilerin pazarlama aşamasında yaşadıkları sorunlar tespit edilmiş, 2017-2018 dönemi değerlendirilmiştir. Araştırmada çiftçilerin dane ve silajlık mısır üretim miktarları ve birim fiyatları tespit edilmiştir. Buna bağlı olarak üreticiler mısır tavan satış fiyatının düşük olduğunu belirtmiş ayrıca nem oranının yüksek çıkması ile de piyasa fiyatının altında satış gerçekleştirmek durumunda kaldıklarını ifade etmişlerdir. Bu çalışma Amasya ilinde mısır bitkisi üretiminin pazarlanmasında yaşanılan sorunlara karşı çözüm önerileri sunması açısından önem arz etmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 3 |