Bu çalışmada, kırmızı et sektörünü oluşturan işletmelerin pazarlama yapısı, hijyen ve gıda güvenliğine ilişkin tutumları ve sektörün sorunları genel olarak ele alınmıştır. Araştırmanın ana materyalini TR83 Bölgesi’nde kırmızı et sektöründe yer alan besi sığırcılığı ile uğraşan 230 adet işletme ve kırmızı et sanayiinde yer alan 15 işletmeden (et ve et ürünleri üreten işletmeler, mezbahalar ve kombinalar) yüz yüze görüşmeler yoluyla elde edilen veriler oluşturmaktadır. Kırmızı et pazarlama kanalı çok karmaşık yapıya sahiptir ve hijyen, gıda güvenliği konularına büyük bir çoğunluğun dikkat etmesine rağmen alınan tedbir ve önlemleri yeterli olmamaktadır. İşletmelerin en önemli sorunları ise, yem ve besi hayvan maliyeti olarak belirlenmiştir. Besi sığırcılığında oluşan yüksek maliyetler kırmızı et sanayiine hammadde kaynağı olmasından dolayı hayvanın kesilmesi, etin işlenmesi yönleriyle kırmızı et sanayiini etkilemektedir. Bu sebeple hem besi işletmelerinin hem de kırmızı et sanayiinde yer alan işletmelerin sorunlarının tespit edilerek birlikte değerlendirilmesi önemlidir. Ayrıca, buradan elde edilecek sonuç ve değerlendirmelerin sektörün gelişimine yön vermesi ve karar vericilere yol gösterici olması sağlanılabilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgi Güvenliği Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 17 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 2 |