Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Spor Bilimleri Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Kariyer Kaygılarının Q Metot Yoluyla İncelenmesi

Yıl 2022, , 203 - 218, 30.07.2022
https://doi.org/10.53434/gbesbd.1098182

Öz

Her sektörde olduğu gibi spor alanında geleceğe yönelik belirsizlikler, hem bireysel hem de alana yönelik başarı üzerinde önemli bir belirleyici konumundadır. Bu araştırmada yükseköğretim düzeyinde spor alanında eğitim gören öğrencilerin kariyer kaygılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma hem nitel hem nicel bir çalışma modeli olan Q metot ile gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubunu Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören toplam 30 öğrenci oluşturmaktadır. Bölüm bazında son sınıfta öğrenim gören 10’ar öğrenci kartopu örnekleme yöntemi ile çalışma grubuna eklenmiştir. Araştırmada yapısal olmayan desen tercih edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi için pqmethod.2 programı kullanılmıştır. İki faktör altında toplanan ifadelerin analizi sonucunda bölümler arası en olumlu ve en olumsuz ifadeler tespit edilmiştir. Elde dilen bu ifadelerin nedenine ilişkin görüşmeler yapılmıştır. Öğrencilerin bölümlerine göre ve genel olarak yapılan sıralama neticesinde elde edilen Z skorlarına yönelik karşılaştırmalı yorumlamalara yer verilmiştir. Sonuç olarak; elde edilen veriler doğrultusunda spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin kariyer kaygılarının birleştiği konular; mezun olunan bölüme göre atama sayısının yetersiz olması, liyakatsizlik ve mülakat sisteminin varoluşu kariyer kaygılarını arttıran başlıca sebepler olarak sıralanabilir.

Kaynakça

  • 1. Agrawal, R. K., & Chahar, S. S. (2007). Examining role stress among technical students in India. Social Psychology of Education, 10(1), 77-91.
  • 2. Aktuğ, I., & Alpay, D. D. (2015). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerinin umutsuzluk düzeyleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 15-24.
  • 3. Amin, Z. (2000). Q methodology: A journey into the subjectivity of human mind. Singapore Medical Journal, 41(8), 410-414.
  • 4. Ataçocuğu, M. Ş., & Zelyurt, M. K. (2017). Spor bilimleri fakülteleri mezunlarının işsizlik deneyimleri üzerine nitel bir araştırma. Sportif bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, SI(1), 70-97.
  • 5. Atalay, A. (2020). İstihdam edilebilir miyim? Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin istihdam edilebilme algıları: Ardahan üniversitesi örneği. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 11(3), 245-257.
  • 6. Aydın, E. (2017). BESYO öğrencilerinin öğrenim gördükleri bölüm ile umutsuzluk düzeyleri arasındaki ilişki. Journal of International Social Research, 10(49), 263-268.
  • 7. Ayyıldız, Y. (2015). Meslek lisesi son sınıf öğrencilerinin sosyo-demografik özelliklerine göre işsizlik kaygılarının incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(20), 175-187.
  • 8. Bozyiğit, E., & Gökbaraz, N. (2020). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinde kariyer stresinin belirleyicileri. Journal of Computer and Education Research, 8(15), 181-200.
  • 9. Brown, S. R. (1993). A primer on Q Methodology. Operant Subjectivity, 16(3/4), 91-138.
  • 10. Campagna, C. G., & Curtis, G. J. (2007). So worried I don’t know what to be: Anxiety is associated with increased career indecision and reduced career certainty. Australian Journal of Guidance and Counseling, 17, 91-96.
  • 11. Cresswell, J. W. (2017). Karma yöntem araştırmalarına giriş (M. Sözbilir, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • 12. Çakto, P., & Görgüt, İ. (2019). Beden eğitimi ve spor eğitimi gören öğrencilerin kariyer planlama süreçlerinin incelenmesi. International Sport Science Student Studies, 1(1), 69-80.
  • 13. Çalı, O., & Doğar, Y. (2021). Spor lisesi öğrencilerinin kariyer kaygılarının incelenmesi. Journal of Physical Education & Sports Science/Beden Egitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(1), 81-93.
  • 14. Çetinkaya, T. (2019). The analysis of academic motivation and career stress relationships of the students in department of physical education and sport. International Education Studies, 12(4), 24-35.
  • 15. Daniels, L. M., Stewart, T. L., Stupnisky, R. H., Perry, R. P., & LoVerso, T. (2011). Relieving career anxiety and indecision: The role of undergraduate students’ perceived control and faculty affiliations. Social Psychology of Education, 14(3), 409-426.
  • 16. Danielson, S. (2009). Q methods and surveys: Three methods to combine Q and R. Fields Methods, 21(3), 219-237.
  • 17. Deer, L. K., Gohn, K., & Kanaya, T. (2018). Anxiety and self-efficacy as sequential mediators in US college students’ career preparation. Education Training, 60(2), 185-197.
  • 18. Demir, F., & Kul, M. (2011). Modern bir araştırma yöntemi olarak Q metodu. Ankara: Adalet Yayınları.
  • 19. Devecioğlu, S., Çoban, B., & Karakaya, Y. E. (2011). Türkiye’de spor eğitimi sektörünün görünümü. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 627-654.
  • 20. Dursun, S., & Karagün, E. (2012). Öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin incelenmesi: kocaeli üniversitesi beden eğitimi ve spor yüksekokulu son sınıf öğrencileri üzerine bir araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24, 93-112.
  • 21. Erskine, R. G., Moursund, J. P., & Trautmann, R. L. (1999). Beyond em contact in relationship”. New York: Routledge.
  • 22. Eruzun, C., Kınalı, Y., & Öğüt, E. E. E. (2017). A qualitative view into the employment problems of sports management graduates in Turkey. Uluslararası Rekreasyon ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 13-21.
  • 23. Hazel, A., Işılay, D., Üçok, B., & Küçük, A. (2021). Kariyer dönemlerinin değişmeyen gerçeği: kariyer endişesi. İş ve İnsan Dergisi, 8(1) 59-72.
  • 24. Ilgar, E. A., & Cihan, B. B. (2019). Spor yöneticiliği programlarında öğrenim gören öğrencilerin sektörel beklenti, mesleki belirsizlik ve gelecek kaygılarının incelenmesi: fenomonolojik bir çözümleme. Spor Eğitim Dergisi, 3(1), 81-92.
  • 25. Johnson, R. W., & Kawachi, J. (2007). Job changes at older ages: Effects on wages, benefits, and other job attributes. Center for Retirement Research at Boston College Hovey House.
  • 26. Karakaş, A. C. (2013). Paylaşma tutumlarının sınav kaygısı-gelecek kaygısı ile ilişkisi (Sakarya ili örneği). İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 135-157.
  • 27. Kılıç, Y., Coşkuner, Z., & Karakaya, Y. E. (2020). Spor bilimleri alanında eğitim alan öğrencilerin kariyer geleceklerine yönelik tutumları. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(23), 2064-2078.
  • 28. Köybaşı, F., Teyyar, C. U., Yazıcı, E. C., & İbicek, G. (2018). Öğretmen adaylarının mülakat uygulaması ilişkin görüşleri: bir durum çalışması. The Journal of Academic Social Science, 6, 305-316.
  • 29. Kring, A. M., & Johnson, S. L. (2015) Anormal psikoloji. M. Şahin, (Çev. Ed.), Ankara: Nobel.
  • 30. Menevşe, A. (2020). Spor endüstrisinde istihdam. Ulusal Spor Bilimleri Dergisi, 4(2), 161-173.
  • 31. Mojgan, F. N., Kadir, R. A., & Soheil, S. (2011). The relationship between state and trait anxiety with career indecision of undergraduate students. International Education Studies, 4(3), 31-35.
  • 32. Mumcu, H., Karakullukçu, Ö., & Karakuş, M. (2019). Youth employment in the sports sector. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 2649-2665.
  • 33. Parker, C., Scott, S., & Geddes, A. (2019). Snowball sampling. SAGE research methods foundations.
  • 34. Peng, H. (2005). Reduction in state anxiety scores of freshmen through a course in career decision. International Journal for Educational and Vocational Guidance, 5, 293–302.
  • 35. Pisarik, C. T., Rowell, P. C., & Thompson, L. K. (2017). A phenomenological study of career anxiety among college students. The Career Development Quarterly, 65(4), 339-352.
  • 36. Schmolck, P. (2015). The Q-Method page: PQ-Method software.
  • 37. Şahin, M. (2019) İntegratif psikoterapi, ASEAD, 6(10), 147165.
  • 38. Taşmektepligil, Y., Hazar, F., Ağaoğlu, S. A., Öğreten, N., & Terzioğlu, E. A. (2009). Beden eğitimi ve spor alanı mezunlarının istihdam sorunları ve yeni iş olanakları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 99-118.
  • 39. Temel, V., & Nas, K. (2018) Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin kariyer geleceği algı düzeylerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi (İÜBESBD), 5(3), 35-45.
  • 40. Turgut, M., Gökyürek, B., & Yenel, F. (2004). Beden eğitimi ve spor yüksekokullarındaki antrenörlük eğitimi ve spor yöneticiliği bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin bu bölümleri seçme nedenleri ve beklentileri üzerine bir araştırma. G.Ü. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 91- 99.
  • 41. Van Hooft, E. A. J., & Stout, T. (2012). Nepotism and career choice, job search, and job choice. Jones R. G. (Ed.), Nepotism in Organizations (p. 67–91). Routledge/Taylor & Francis Group.
  • 42. Vignoli, E. (2015). Career indecision and career exploration among older French adolescents: The specific role of general trait anxiety and future school and career anxiety. Journal of Vocational Behavior, 89, 182-191.
  • 43. Vural, M., & Çoruh, Y. (2019). The effect of students of sports management and coaching education department on entrepreneurial tendencies of career plans. Endonezya: International Journal of Evaluation and Research in Education, 8(2), 351-355.
  • 44. Watts, S., & Stenner, P. (2012). Doing Q methodological research: Theory, method & interpretation. London: Sage Publications.
  • 45. Webler, T., Danielson, S., & Tuler, S. (2009). Using Q method to reveal social perspectives in environmental research. Greenfield MA: Social and Environmental Research Institute, 54, 1-45.
  • 46. Yazıcı, T., & Koçak, S. (2018). The development and employment status of sports management career and the case of Turkey. European Journal of Physical Education and Sport Science, 5(2).
  • 47. Yıldız, S., Tüfekçioğlu, E. (2008). Beden eğitimi ve spor yüksekokullarında eğitim destekleri, kariyer gelişim olanakları ve eğitim sonrasında istihdam durumunun incelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 89-97.
  • 48. Yıldız, S. M., Özdağ, S., & Yaman, Ç. (2008). Students’ perceptions of the higher education institutions providing physical education and sports education and employment opportunities. Journal of Human Sciences, 5(2).
  • 49. Zabala, A. (2014). Q method: A package to explore human perspectives using Q methodology. The R Journal, 6(2), 163-173.
  • 50. Zabala, A., Sandbrook, C., & Mukherjee, N. (2018). When and how to use Q methodology to understand perspectives in conservation research. Conservation Biology, 32(5), 1185-1194.

Examination of Sports Science Students' Career Anxiety Using the Q Method

Yıl 2022, , 203 - 218, 30.07.2022
https://doi.org/10.53434/gbesbd.1098182

Öz

As in every sector, uncertainties about the future in the field of sports are an important determinant of success both individually and in the field. In this study, it is aimed to examine the career anxieties of students studying in the field of sports at the higher education level. The research was carried out with the Q method, which is both a qualitative and quantitative study model. The study group of this research consists of a total of 30 students studying at the Faculty of Sport Sciences at Burdur Mehmet Akif Ersoy University. On the basis of the department, 10 students in the last year were added to the study group with the snowball sampling method. Non-structural design was preferred in the study. The pqmethod.2 program was used for the analysis of the obtained data. As a result of the analysis of the expressions collected under two factors, the most positive and the most negative expressions between the sections were determined. Interviews were held regarding the reasons for these statements. Comparative interpretations of the Z scores obtained as a result of the general ranking made according to the departments of the students are included. As a result; In line with the data obtained, the topics that combine the career anxieties of the students studying at the faculty of sports sciences; Inadequate number of appointments according to the department graduated, incompetence and the existence of the interview system can be listed as the main reasons that increase career concerns.

Kaynakça

  • 1. Agrawal, R. K., & Chahar, S. S. (2007). Examining role stress among technical students in India. Social Psychology of Education, 10(1), 77-91.
  • 2. Aktuğ, I., & Alpay, D. D. (2015). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerinin umutsuzluk düzeyleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 15-24.
  • 3. Amin, Z. (2000). Q methodology: A journey into the subjectivity of human mind. Singapore Medical Journal, 41(8), 410-414.
  • 4. Ataçocuğu, M. Ş., & Zelyurt, M. K. (2017). Spor bilimleri fakülteleri mezunlarının işsizlik deneyimleri üzerine nitel bir araştırma. Sportif bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, SI(1), 70-97.
  • 5. Atalay, A. (2020). İstihdam edilebilir miyim? Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin istihdam edilebilme algıları: Ardahan üniversitesi örneği. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 11(3), 245-257.
  • 6. Aydın, E. (2017). BESYO öğrencilerinin öğrenim gördükleri bölüm ile umutsuzluk düzeyleri arasındaki ilişki. Journal of International Social Research, 10(49), 263-268.
  • 7. Ayyıldız, Y. (2015). Meslek lisesi son sınıf öğrencilerinin sosyo-demografik özelliklerine göre işsizlik kaygılarının incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(20), 175-187.
  • 8. Bozyiğit, E., & Gökbaraz, N. (2020). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinde kariyer stresinin belirleyicileri. Journal of Computer and Education Research, 8(15), 181-200.
  • 9. Brown, S. R. (1993). A primer on Q Methodology. Operant Subjectivity, 16(3/4), 91-138.
  • 10. Campagna, C. G., & Curtis, G. J. (2007). So worried I don’t know what to be: Anxiety is associated with increased career indecision and reduced career certainty. Australian Journal of Guidance and Counseling, 17, 91-96.
  • 11. Cresswell, J. W. (2017). Karma yöntem araştırmalarına giriş (M. Sözbilir, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • 12. Çakto, P., & Görgüt, İ. (2019). Beden eğitimi ve spor eğitimi gören öğrencilerin kariyer planlama süreçlerinin incelenmesi. International Sport Science Student Studies, 1(1), 69-80.
  • 13. Çalı, O., & Doğar, Y. (2021). Spor lisesi öğrencilerinin kariyer kaygılarının incelenmesi. Journal of Physical Education & Sports Science/Beden Egitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(1), 81-93.
  • 14. Çetinkaya, T. (2019). The analysis of academic motivation and career stress relationships of the students in department of physical education and sport. International Education Studies, 12(4), 24-35.
  • 15. Daniels, L. M., Stewart, T. L., Stupnisky, R. H., Perry, R. P., & LoVerso, T. (2011). Relieving career anxiety and indecision: The role of undergraduate students’ perceived control and faculty affiliations. Social Psychology of Education, 14(3), 409-426.
  • 16. Danielson, S. (2009). Q methods and surveys: Three methods to combine Q and R. Fields Methods, 21(3), 219-237.
  • 17. Deer, L. K., Gohn, K., & Kanaya, T. (2018). Anxiety and self-efficacy as sequential mediators in US college students’ career preparation. Education Training, 60(2), 185-197.
  • 18. Demir, F., & Kul, M. (2011). Modern bir araştırma yöntemi olarak Q metodu. Ankara: Adalet Yayınları.
  • 19. Devecioğlu, S., Çoban, B., & Karakaya, Y. E. (2011). Türkiye’de spor eğitimi sektörünün görünümü. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 627-654.
  • 20. Dursun, S., & Karagün, E. (2012). Öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin incelenmesi: kocaeli üniversitesi beden eğitimi ve spor yüksekokulu son sınıf öğrencileri üzerine bir araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24, 93-112.
  • 21. Erskine, R. G., Moursund, J. P., & Trautmann, R. L. (1999). Beyond em contact in relationship”. New York: Routledge.
  • 22. Eruzun, C., Kınalı, Y., & Öğüt, E. E. E. (2017). A qualitative view into the employment problems of sports management graduates in Turkey. Uluslararası Rekreasyon ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 13-21.
  • 23. Hazel, A., Işılay, D., Üçok, B., & Küçük, A. (2021). Kariyer dönemlerinin değişmeyen gerçeği: kariyer endişesi. İş ve İnsan Dergisi, 8(1) 59-72.
  • 24. Ilgar, E. A., & Cihan, B. B. (2019). Spor yöneticiliği programlarında öğrenim gören öğrencilerin sektörel beklenti, mesleki belirsizlik ve gelecek kaygılarının incelenmesi: fenomonolojik bir çözümleme. Spor Eğitim Dergisi, 3(1), 81-92.
  • 25. Johnson, R. W., & Kawachi, J. (2007). Job changes at older ages: Effects on wages, benefits, and other job attributes. Center for Retirement Research at Boston College Hovey House.
  • 26. Karakaş, A. C. (2013). Paylaşma tutumlarının sınav kaygısı-gelecek kaygısı ile ilişkisi (Sakarya ili örneği). İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 135-157.
  • 27. Kılıç, Y., Coşkuner, Z., & Karakaya, Y. E. (2020). Spor bilimleri alanında eğitim alan öğrencilerin kariyer geleceklerine yönelik tutumları. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(23), 2064-2078.
  • 28. Köybaşı, F., Teyyar, C. U., Yazıcı, E. C., & İbicek, G. (2018). Öğretmen adaylarının mülakat uygulaması ilişkin görüşleri: bir durum çalışması. The Journal of Academic Social Science, 6, 305-316.
  • 29. Kring, A. M., & Johnson, S. L. (2015) Anormal psikoloji. M. Şahin, (Çev. Ed.), Ankara: Nobel.
  • 30. Menevşe, A. (2020). Spor endüstrisinde istihdam. Ulusal Spor Bilimleri Dergisi, 4(2), 161-173.
  • 31. Mojgan, F. N., Kadir, R. A., & Soheil, S. (2011). The relationship between state and trait anxiety with career indecision of undergraduate students. International Education Studies, 4(3), 31-35.
  • 32. Mumcu, H., Karakullukçu, Ö., & Karakuş, M. (2019). Youth employment in the sports sector. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 2649-2665.
  • 33. Parker, C., Scott, S., & Geddes, A. (2019). Snowball sampling. SAGE research methods foundations.
  • 34. Peng, H. (2005). Reduction in state anxiety scores of freshmen through a course in career decision. International Journal for Educational and Vocational Guidance, 5, 293–302.
  • 35. Pisarik, C. T., Rowell, P. C., & Thompson, L. K. (2017). A phenomenological study of career anxiety among college students. The Career Development Quarterly, 65(4), 339-352.
  • 36. Schmolck, P. (2015). The Q-Method page: PQ-Method software.
  • 37. Şahin, M. (2019) İntegratif psikoterapi, ASEAD, 6(10), 147165.
  • 38. Taşmektepligil, Y., Hazar, F., Ağaoğlu, S. A., Öğreten, N., & Terzioğlu, E. A. (2009). Beden eğitimi ve spor alanı mezunlarının istihdam sorunları ve yeni iş olanakları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 99-118.
  • 39. Temel, V., & Nas, K. (2018) Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin kariyer geleceği algı düzeylerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi (İÜBESBD), 5(3), 35-45.
  • 40. Turgut, M., Gökyürek, B., & Yenel, F. (2004). Beden eğitimi ve spor yüksekokullarındaki antrenörlük eğitimi ve spor yöneticiliği bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin bu bölümleri seçme nedenleri ve beklentileri üzerine bir araştırma. G.Ü. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 91- 99.
  • 41. Van Hooft, E. A. J., & Stout, T. (2012). Nepotism and career choice, job search, and job choice. Jones R. G. (Ed.), Nepotism in Organizations (p. 67–91). Routledge/Taylor & Francis Group.
  • 42. Vignoli, E. (2015). Career indecision and career exploration among older French adolescents: The specific role of general trait anxiety and future school and career anxiety. Journal of Vocational Behavior, 89, 182-191.
  • 43. Vural, M., & Çoruh, Y. (2019). The effect of students of sports management and coaching education department on entrepreneurial tendencies of career plans. Endonezya: International Journal of Evaluation and Research in Education, 8(2), 351-355.
  • 44. Watts, S., & Stenner, P. (2012). Doing Q methodological research: Theory, method & interpretation. London: Sage Publications.
  • 45. Webler, T., Danielson, S., & Tuler, S. (2009). Using Q method to reveal social perspectives in environmental research. Greenfield MA: Social and Environmental Research Institute, 54, 1-45.
  • 46. Yazıcı, T., & Koçak, S. (2018). The development and employment status of sports management career and the case of Turkey. European Journal of Physical Education and Sport Science, 5(2).
  • 47. Yıldız, S., Tüfekçioğlu, E. (2008). Beden eğitimi ve spor yüksekokullarında eğitim destekleri, kariyer gelişim olanakları ve eğitim sonrasında istihdam durumunun incelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 89-97.
  • 48. Yıldız, S. M., Özdağ, S., & Yaman, Ç. (2008). Students’ perceptions of the higher education institutions providing physical education and sports education and employment opportunities. Journal of Human Sciences, 5(2).
  • 49. Zabala, A. (2014). Q method: A package to explore human perspectives using Q methodology. The R Journal, 6(2), 163-173.
  • 50. Zabala, A., Sandbrook, C., & Mukherjee, N. (2018). When and how to use Q methodology to understand perspectives in conservation research. Conservation Biology, 32(5), 1185-1194.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Ulaş Yüksel 0000-0001-6238-7894

Ahmet Yavuz Karafil 0000-0002-1910-4673

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2022
Gönderilme Tarihi 4 Nisan 2022
Kabul Tarihi 11 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Yüksel, A. U., & Karafil, A. Y. (2022). Examination of Sports Science Students’ Career Anxiety Using the Q Method. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 27(3), 203-218. https://doi.org/10.53434/gbesbd.1098182

Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.


Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.