Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DÜZENLİ EGZERSİZ YAPAN ERKEKLERİN MENTAL REAKSİYON ZAMANI DÜZEYLERİNİN SEDANTERLERLE KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2004, Cilt: 9 Sayı: 4, 41 - 50, 01.10.2004

Öz

Yaşları
41 ile 76 arasında değişen, 38'i ortalama 28.47 yıldır düzenli egzersiz yapan,
37 'si sedanter olmak üzere toplam 75 erkeğin, yaş, boy, vücut ağırlığı gibi
ilgili değişkenler dengelendikten sonra Genel Mesleki Yetenek Testi ile mental
reaksiyon zaman ortalamaları karşılaştırılmıştır. Yaşamlarında düzenli egzersiz
yapan kişilerin, sedanterlerden istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha kısa
mental reaksiyon zamanı ortalamasına sahip oldukları görülmüştür (t (73)=
-3,033; p<0.01).

Kaynakça

  • 1. Agopyan, A., (1993). Ritmik Sportif Cimnastikte Morfolojik Özelliklerin Performansa Etkileri. Yüksek lisans Tezi, Marmara Üniversitesi; 66-82.
  • 2. Almirall, H., (1987). Auditory and Visual Reaction Time in Adults During Long Performance. Perceptual and Motor Skils; 65, 543-552.
  • 3. Astrand, P. O., Rodahl, K., (1986). Textbook of Physiology, McGraw Hill Co, New York.
  • 4. Auxter, D., (1993). Adapted Physical Education and Recreation, 7th ed. U.S.A., Mosby.
  • 5. Beehler, P. J. H., Kamen, G., (1986). Fractional Reaction Time Response to Auditory and Electrocutaneous Stimuli. Research Quarterly for Exercise and Sport, Vol. 57, No, 4, 298-307.

COMPARISION OF MENTAL REACTION TIME LEVELS OF MEN WHO HAVE REGULAR EXERCISE WITH SEDANTERS

Yıl 2004, Cilt: 9 Sayı: 4, 41 - 50, 01.10.2004

Öz

Mean
mental reaction time of totally 75 men (age 41-76), 38 of whom have been
performing regular exercise training for 28.47 years, and 37 of whom are
sedentary individuals, was compared via General Occupational Ability Test after
the adjustment of variables such as age, height, and weight. Individuals performing
regular exercise training in their lives were found to have significantly
shorter mental reaction time than sedentary people (t(73)= -3,033; p<0.01).

Kaynakça

  • 1. Agopyan, A., (1993). Ritmik Sportif Cimnastikte Morfolojik Özelliklerin Performansa Etkileri. Yüksek lisans Tezi, Marmara Üniversitesi; 66-82.
  • 2. Almirall, H., (1987). Auditory and Visual Reaction Time in Adults During Long Performance. Perceptual and Motor Skils; 65, 543-552.
  • 3. Astrand, P. O., Rodahl, K., (1986). Textbook of Physiology, McGraw Hill Co, New York.
  • 4. Auxter, D., (1993). Adapted Physical Education and Recreation, 7th ed. U.S.A., Mosby.
  • 5. Beehler, P. J. H., Kamen, G., (1986). Fractional Reaction Time Response to Auditory and Electrocutaneous Stimuli. Research Quarterly for Exercise and Sport, Vol. 57, No, 4, 298-307.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gürbüz Büyükyazı

Arkun Tatar

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2004
Gönderilme Tarihi 11 Ağustos 2003
Kabul Tarihi 28 Şubat 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 9 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Büyükyazı, G., & Tatar, A. (2004). DÜZENLİ EGZERSİZ YAPAN ERKEKLERİN MENTAL REAKSİYON ZAMANI DÜZEYLERİNİN SEDANTERLERLE KARŞILAŞTIRILMASI. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(4), 41-50.

Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.


Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.