Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EVALUATION OF PHYSICAL ENVIRONMENTS IN SCHOOLS OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS

Yıl 2005, Cilt: 10 Sayı: 3, 63 - 72, 01.07.2005

Öz

The aim
of the study is to evaluate the physical environments in schools of physical
education and sports and 870 students and 330 faculty members from 23 schools
of physical education and sports participated the study. The analysis of the
data collected through quality scale was carried out through SPSS 12.0.
arithmetic means and standard deviations were calculated. In order to reveal
the difference among the groups, t-test was used. As a result, it was found
that the physical environments in the schools of physical education and sports
are neither very good nor bad. Besides this, the state of physical environments
are perceived to be "important" by both students and faculty members.
Moreover, for both current state and degree of importance attached, the difference
among the groups was found to be significant at the level of p<0,001.

Kaynakça

  • 1. AKAR, i.: Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Etmenler. Sınıf Yönetimi. Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2002,
  • s:35.
  • 2. AKTAN, C.C.: Yükseköğretimde Toplam Kalite Yönetiminin Uygulanması. http://www.canaktan.org /egitim /universite-reform/toplam-kalite.htm#_edn4, 23.03.2004.
  • 3. ALPAR, R.:Spor Bilimlerinde Uygulamalı istatistik T.C. Başbakanlık GSGM, Ankara, 2000.
  • 4. AYDIN, A.: Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara, 1988, s:34.
  • 5. BULL, S.L., SOLITY, J.E.: Classroom Management: Principles to Practice. Routledge, London, 1987.

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULLARINDAKİ FİZİKİ ORTAMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2005, Cilt: 10 Sayı: 3, 63 - 72, 01.07.2005

Öz

Bu araştırmada, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulları’na ait fiziki
ortamların değerlendirilmesi amaçlanmış ve çalışmaya 23 Beden Eğitimi ve Spor
Yüksekokulu’ndan 870 öğrenci ile 330 öğretim elemanı katılmıştır. Kalite ölçeği
kullanılarak elde edilen verilerin istatistiksel analizleri, SPSS 12.0 paket
programında yapılarak aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır.
Gruplar arası farklılığı bulmak için bağımsız grup t testi kullanılmıştır.
Sonuç olarak, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulları’na ait fiziki ortamların ne
çok iyi ne de zayıf olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun yanında öğrenciler ve öğretim
elemanları fiziki ortamların yeterliliğini "önemli" olarak
görmüşlerdir. Ayrıca, hem mevcut durumda hem de önem derecesinde gruplar arasındaki
farklılık p<0,001 düzeyinde anlamlı bulunmuştur.

Kaynakça

  • 1. AKAR, i.: Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Etmenler. Sınıf Yönetimi. Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2002,
  • s:35.
  • 2. AKTAN, C.C.: Yükseköğretimde Toplam Kalite Yönetiminin Uygulanması. http://www.canaktan.org /egitim /universite-reform/toplam-kalite.htm#_edn4, 23.03.2004.
  • 3. ALPAR, R.:Spor Bilimlerinde Uygulamalı istatistik T.C. Başbakanlık GSGM, Ankara, 2000.
  • 4. AYDIN, A.: Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara, 1988, s:34.
  • 5. BULL, S.L., SOLITY, J.E.: Classroom Management: Principles to Practice. Routledge, London, 1987.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Murat Yıldız

Müslim Bakır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2005
Gönderilme Tarihi 17 Ekim 2005
Kabul Tarihi 20 Şubat 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yıldız, S. M., & Bakır, M. (2005). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULLARINDAKİ FİZİKİ ORTAMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(3), 63-72.

Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.


Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.