Bu araştırmanın amacı, üniversite takımlarında oynayan masa tenisi ve wushu sporcularının spora katılım güdülerinin çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın modeli, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel niteliktedir. Araştırma grubunu Türkiye Üniversiteler Masa tenisi (118 Sporcu) ve Wushu (171 Sporcu) şampiyonasına katılan toplam 289 sporcu oluşturmaktadır. Araştırmaya katılanların spora katılım güdü düzeylerinin belirlenmesi amacıyla Gill ve ark. (1983) tarafından geliştirilen ve Oyar ve ark. (2001) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Spora Katılım Güdüsü Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde Kruskal Wallis-H testi ve Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS (Statistical package for social sciences) paket programı kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin spora katılım güdü toplam puan ortalamalası, spora katılım güdüsü alt boyutlarından başarı, fiziksel uygunluk, takım ruhu, arkadaş, eğlence, yarışma, beceri gelişimi ve aktif olma puan ortalamaları yüksek seviyelerde olduğu söylenebilir. Kişisel özelliklere göre ise sporcuların spora katılım güdüsü toplam puan ve alt boyutlarından başarı ve beceri gelişimi düzeylerinin spor branşı ve spor yapma süresi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunurken, cinsiyet, yaş, sınıf ve boş zaman değerlendirmekte güçlük çekme değişkenlerine göre anlamlı bir fark bulunamamıştır.
The aim of this study is to reveal whether the participation of the motivation ques of the Table Tennis and Wushu athletes playing at university teams differ according to the various variables. The research model is descriptive model. The research group consists of a total of 289 athletes participating in Turkish Universities Table tennis (118 Athletes) and Wushu (171 Athletes) championships. In order to determine the level of the participation of the motivation ques of athletes in the survey, the Sport Participation Motivation Scale which was developed by Gill et al. (1983) and conducted validity and reliability studies by Oyar et al. (2001) was used. Kruskal Wallis-H test and Mann Whitney-U test were used in analysis. SPSS (Statistical package for social sciences) package programme was used so as to evaluate data and finding estimated values. It can be said that the average of the total points of students’ motivation of the participation in sports, average of the achievement point from sub dimensions’ motivation of the participation in sports, average of the physical fitness point, average of the team spirit point, average of the friend point, average of the entertainment point, Average of the competition point, average of the skill development point and Average of being active point were high levels. According to personal characteristics, meaningful difference was found in the skill development from sub dimentions and total motivation of the participation in sports of the athletes according to the Sports branch and duration of sports and variables, but not found statistically meaningful difference according to the gender, age, class, and leisure time variables.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 24 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 23 Sayı: 3 |
Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.
Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.