Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri yelpazesi üzerine yapılan çalışmaların eğilimlerini bibliyometrik analiz ile belirlemektir. Nicel araştırma yöntemle-rinden olan bibliyometrik analiz araştırmanın desenini oluşturmaktadır. Web of Science veri tabanı aracılığıyla farklı kelime kombinasyonları oluşturularak, spor bilimleri kategorisinde taranan 42 çalış-maya ulaşılmış ve bu çalışmalar bibtex formatında dışa aktarılmıştır. Çalışmanın istatistiksel analizleri için R 4.2.2 (Core Team) programlama dilinin bibliometrix paketi tercih edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre, konu alanına yönelik en çok yayın yapan ve en çok atıf alan yazarın Mark Byra olduğu; araştırmaların genellikle üç veya daha fazla yazarın iş birliğiyle gerçekleştirildiği; en çok yayın kabul eden derginin Journal of Teaching and Physical Education olduğu; physical education, teachers, perceptions, students ve knowledge gibi kelimelerin anahtar kelime olarak sıklıkla tercih edildiği tespit edilmiştir. Ek olarak, araştırma alanında motor beceriler üzerine daha fazla çalışmaya ihtiyaç duyulduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu araştırma, öğretim yöntemleri yelpazesi alanına yönelik önemli bulgular sağlamakta ve konu alanına ilgi duyan araştırmacılar ve uygulayıcılar için önemli bilgiler sunmaktadır. Araştırmacılar ve alan uzmanları konu üzerine araştırma yapmak için Mark Byra'nın çalışmalarını inceleyebilir; Journal of Teaching and Physical Education dergisini değerlendirebilir; education, teachers ve students gibi anahtar kelimeleri kullanabilir ve öğretim yöntemleri ile motor beceriler arasındaki ilişkiyi araştırabilir.
Öğretim yöntemleri Beden eğitimi ve spor öğretimi Bibliyometrik analiz
The aim of this research is to determine the trends of the studies on the range of teaching methods used in physical education and sports teaching by bibliometric analysis. Bibliometric analysis, which is one of the quantitative research methods, constitutes the design of the research. By creating different word combinations through the Web of Science database, 42 studies scanned in the category of sports sciences were reached and these studies were exported in BibTeX format. For the study's statistical analysis, the biblio-metrix package of the R 4.2.2 (Core Team) programming language was preferred. According to the findings of the study, the author who published the most and received the most references on the subject area was Mark Byra; research is usually carried out in collaboration with three or more authors; the journal that accepts the most publications is the Journal of Teaching and Physical Education; It has been determined that words such as physical education, teachers, perceptions, students and knowledge are frequently preferred as keywords. In addition, it was concluded that more studies on motor skills are needed in the research area. This research provides important findings for the field of teaching methods spectrum and offers essential information for researchers and practitioners interested in the subject area. Researchers and field experts can review Mark Byra's work for research on the subject; evaluate the Journal of Teaching and Physical Education; use keywords such as education, teachers and students and explore the relationship between teaching methods and motor skills.
Teaching methods Physical education and sports teaching Bibliometric analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Temmuz 2023 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 29 Sayı: 1 |
Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.
Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.