Bu çalışmanın amacı, 11. ve 12. sınıf öğrencilerinin meslek seçimine ve aile etkisine yönelik kariyer
kaygılarının sosyo-demografik değişkenlere göre incelenmesidir. Veri toplama aracı olarak kariyer
kaygısı ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Antalya ilinde bulunan
Anadolu liselerinden, meslek liselerinden ve özel liselerden seçilen 990 öğrenci oluşturmaktadır. Lise
öğrencilerinin meslek seçimine ve aile etkisine yönelik kariyer kaygılarının demografik değişkenlere
göre farklılaşıp farklılaşmadığının analizi yapılmıştır ve meslek seçimi kaygısı ile aile etkisi kaygısı
arasındaki ilişki incelenmiştir. Bulguların analizinde betimsel istatistiksel metotlar, t testi, Anova ve
korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğrencilerin meslek seçimine yönelik
kariyer kaygılarının okul türüne, cinsiyete, anne-babanın çocuğa karşı olan tutumuna göre anlamlı
farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğrencilerin aile etkisine yönelik kariyer kaygılarının ise anne eğitim
durumuna, ailenin aylık gelir düzeyine ve anne-babanın çocuğa karşı olan tutumuna göre anlamlı
farklılık gösterdiği görülmüştür. Meslek seçimine yönelik kariyer kaygısı ile aile etkisine yönelik kariyer
kaygısı arasında pozitif yönlü ilişki olduğu saptanmıştır. Elde edilen bulgulara göre 11. ve 12. sınıf lise
öğrencilerinin genel kariyer kaygıları ve aile etkisine yönelik kariyer kaygıları düşük, meslek seçimine
yönelik kariyer kaygıları ise orta düzeyde olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Haziran 2020 |
Kabul Tarihi | 12 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 20 |
ÖNEMLİ NOT: DERGİMİZ ÖZEL SAYILAR HARİCİNDE HER YILIN NİSAN, AĞUSTOS VE ARALIK AYLARINDA OLMAK ÜZERE YILDA ÜÇ DEFA YAYIMLANMAKTADIR. ADAY ÇALIŞMALAR SAYIYA ÖZEL GÖNDERİLMEMEKTEDİR. DERGİMİZE GÖNDERİLEN MAKALELER DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN TAMAMLANMASINI TAKİBEN UYGUN OLAN İLK SAYIDA YAYIMLANMAKTADIR.