Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin aldıkları eleştirel düşünme dersinin eleştirel düşünme eğilimlerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, ön- test son- test tek gruplu yarı deneysel olarak gerçekleştirilmiştir. Yöntem: 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz döneminde bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde öğrenim gören ve seçmeli derslerden hemşirelikte eleştirel düşünme dersini seçen 58 öğrenci araştırma grubuna dahil edilmiştir. Veriler, Öğrenci Bilgi Formu ve Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Temel Sonuçlar: Bu araştırmaya katılan öğrencilerin 44 (%75.9)’u kadındır. Öğrencilerin 37 (%63.8)’i mesleği isteyerek seçtiğini, 41 (%70.7)’i sosyal etkinliklere katılmadığını, 51 (%87.9)’i bir dernek üyeliği bulunduğunu ifade etmiştir. Eleştirel düşünme dersine yönelik yapılan ön-test son-test karşılaştırmada ölçek toplam puanı eğitim öncesi (220.36 ± 24.72) ve eğitim sonrası (311.74 ± 32.06) puan anlamlı bulunmuştur (p < .001). Araştırma ve Uygulama için Öneriler: Hemşirelikte eleştirel düşünme dersinin öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimlerini olumlu yönde etkilediği söylenebilir.
Eleştirel Düşünme Hemşirelik Eğitimi Hemşirelik Öğrencileri Eleştirel Düşünme Eğilimleri
Purpose: The current study was conducted to determine the effect of the critical thinking course given to nursing students on their critical thinking dispositions. Method: A one-group pre-test post-test quasi-experimental design was used in the study. A total of 58 students who studied at the Nursing Department of the Faculty of Health Sciences of a university in the fall term of the 2020-2021 academic year and selected the elective critical thinking in nursing course were included in the study group. Data were collected by using a student information form and the California Critical Thinking Disposition Inventory. Key Results: Of the students in this study, 44 (75.9%) were female. Also, 37 (63.8%) of them stated that they chose the profession willingly, 41 (70.7%) were found to not participate in social activities, and 51 (87.9%) stated that they were a member of an association. The difference between students’ pre-and post-test scores (220.36 ± 24.72 and 311.74 ± 32.06, respectively) taken from the critical thinking scale was found significant (p < .001). Recommendations for Research and Practice: It can be said that the critical thinking in nursing course affects students’ critical thinking dispositions positively.
Critical Thinking Nursing Education Nursing Students Critical Thinking Disposition
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 29 |
ÖNEMLİ NOT: DERGİMİZ ÖZEL SAYILAR HARİCİNDE HER YILIN NİSAN, AĞUSTOS VE ARALIK AYLARINDA OLMAK ÜZERE YILDA ÜÇ DEFA YAYIMLANMAKTADIR. ADAY ÇALIŞMALAR SAYIYA ÖZEL GÖNDERİLMEMEKTEDİR. DERGİMİZE GÖNDERİLEN MAKALELER DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN TAMAMLANMASINI TAKİBEN UYGUN OLAN İLK SAYIDA YAYIMLANMAKTADIR.