Beden eğitimi, antrenörlük eğitimi ve hemşirelik eğitimi mesleklerini yerine getirme konusunda kişilerin mesleklerine karşı olan tutumları büyük önem taşınmaktadır. Anatomi eğitimi de bu mesleklerin mesleki çalışma hayatlarında önemli yer edinmektedir. Bu kapsamda yapılan bu çalışma; beden eğitimi, antrenörlük eğitimi ve hemşirelik eğitimi bölümlerinde anatomi dersi almış üniversite öğrencilerin anatomi dersine yönelik tutumlarını çeşitli değişkenler (cinsiyet ve bölüm) açısından incelemeyi ve karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır ve örneklemi Mersin Üniversitesi ve Siirt Üniversitesi’nde öğrenim gören toplam 611 aday oluşturmaktadır. Katılımcılara, araştırmacılar tarafından hazırlanan cinsiyet ve bölümü ile ilgili demografik bilgilerini içeren sorular ve Bahçeci (2006) tarafından geliştirilen Anatomi dersine yönelik ölçek uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25 paket programına aktarılmış ve betimleyici analizleri yapılmıştır. Araştırmada yapılan tüm değerlendirmelerde istatistiksel anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak dikkate alınmıştır. Elde edilen bulgulara göre, cinsiyet değişkenine göre antrenörlük eğitimi adayları kadınlarının anatomiye bağlılık alt boyutunda erkeklere oranla daha olumlu tutum gösterdikleri tespit edilmiştir. Bölüm değişkenine göre ise, antrenörlük eğitimi katılımcılarının anatomiye bağlılık alt boyutunda daha diğer bölümlere göre daha yüksek puanlara sahip oldukları, anatomi dersine ön yargılar alt boyutunda beden eğitimi katılımcıların daha yüksek puanlara sahip oldukları, anatomi gereklilik alt boyutunda ise, hemşirelik eğitimi öğrencilerinin diğer bölümlere göre daha olumlu tutum gösterdikleri tespit edilmiştir.
Beden Eğitimi Antrenörlük Eğitimi Hemşirelik Eğitimi Anatomi Tutumu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 14 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2 |