Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BEDEN EĞİTİMİ ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ VE HEMŞİRELİK EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 2, 15 - 26, 15.09.2020

Öz

Beden eğitimi, antrenörlük eğitimi ve hemşirelik eğitimi mesleklerini yerine getirme konusunda kişilerin mesleklerine karşı olan tutumları büyük önem taşınmaktadır. Anatomi eğitimi de bu mesleklerin mesleki çalışma hayatlarında önemli yer edinmektedir. Bu kapsamda yapılan bu çalışma; beden eğitimi, antrenörlük eğitimi ve hemşirelik eğitimi bölümlerinde anatomi dersi almış üniversite öğrencilerin anatomi dersine yönelik tutumlarını çeşitli değişkenler (cinsiyet ve bölüm) açısından incelemeyi ve karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır ve örneklemi Mersin Üniversitesi ve Siirt Üniversitesi’nde öğrenim gören toplam 611 aday oluşturmaktadır. Katılımcılara, araştırmacılar tarafından hazırlanan cinsiyet ve bölümü ile ilgili demografik bilgilerini içeren sorular ve Bahçeci (2006) tarafından geliştirilen Anatomi dersine yönelik ölçek uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25 paket programına aktarılmış ve betimleyici analizleri yapılmıştır. Araştırmada yapılan tüm değerlendirmelerde istatistiksel anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak dikkate alınmıştır. Elde edilen bulgulara göre, cinsiyet değişkenine göre antrenörlük eğitimi adayları kadınlarının anatomiye bağlılık alt boyutunda erkeklere oranla daha olumlu tutum gösterdikleri tespit edilmiştir. Bölüm değişkenine göre ise, antrenörlük eğitimi katılımcılarının anatomiye bağlılık alt boyutunda daha diğer bölümlere göre daha yüksek puanlara sahip oldukları, anatomi dersine ön yargılar alt boyutunda beden eğitimi katılımcıların daha yüksek puanlara sahip oldukları, anatomi gereklilik alt boyutunda ise, hemşirelik eğitimi öğrencilerinin diğer bölümlere göre daha olumlu tutum gösterdikleri tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • 1. Aydoslu, U. (2005). Öğretmen Adaylarının Yabancı Dil Olarak İngilizce Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Program Geliştirme ve Öğretim Anabilim Dalı, Isparta.
  • 2. Bahçeci D. Anatomi Dersinde Portfolyo Kullanmanın Öğrencilerin Bilişsel ve Duyuşsal Özellikleri Üzerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, 2006, Ankara.
  • 3. Beahrs OH, Chase RA, Ger R.: Gross Anatomy İn Medical Education. Am Surg 1986; 52: 227-232.
  • 4. Çetinkaya, Y. B. (2009). Language of others: Efl students’ perception of and attitude towards English. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (1), 109–120.
  • 5. Çimen M. Sistematik Anatomi Ders Kitabı, Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları. Sivas, 2003;1,9,40.
  • 6. Çimen, S. (2011). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İngilizceye Yönelik Tutum, İngilizce Kaygısı ve Öz Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • 7. Erbil O, Songül D, Erdoğan A. Terzi Ü. Eroğlu H. ve İbiş M. (2004) Öğrenci Merkezli Eğitim Uygulama Modeli. İzmir: İktisat Kongresi Eğitimde Uygulamalar Bölümü Tebliği.
  • 8. Genç, G., Aksu, B. M. (2004). İnönü Üniversitesi Öğrencilerinin İngilizce Derslerine İlişkin Tutumları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • 9. Gökmen GF. Sistematik Anatomi, İzmir, Güven Kitabevi, 2003.
  • 10. İlknur, A. R. I., & ŞENDEMİR, E. (2003). Anatomi Eğitimi Üzerine Öğrenci Görüşleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 29(2), 11-14.
  • 11. Karasar, N. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri: Kavramlar, Teknikler ve İlkeler (27.Baskı), Ankara: Nobel Yayınevi, kitapçığı içinde (s.368). Niğde: Niğde Üniversitesi.
  • 12. Kline, R. B. (2011). Methodology in theSocialSciences. Principlesandpractice of structural equation modeling (3rd ed.). New York, NY, US: GuilfordPress.
  • 13. Koç M.C, Özdilek Ç. (2017). İlkokul Çağında Oyunun Temel Motor Beceriler Üzerine Etkisi. LAP Lambert Academic Publishing. ss.180 /(2017-12-12)
  • 14. Küçükahmet,L. (2000). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. (11.Baskı). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • 15. Mamun, A., Rahman, M., Rahman, R. M., Hossain, A. (2012). Students’ Attitudes Towards English: The Case Of Life Science School Of Khulna University. International Review Of Social Sciences And Humanities, 3 (1), 200-209.
  • 16. Pereira, JA, Plequezuelos E, Meri A, Molina-Ros A, Molina-Tomas, MC, Masdeu C. Effectiveness of Using Blended Learning Strategies for Teaching and Learning Human Anatomy, Medical Education, 2007, 41: 189–195.
  • 17. Phillips GL.: Anatomy: How Much Or How Little And Taught By Whom? Am Surg 1987; 53: 540-542.
  • 18. Polat, Murat. "Eğitim Fakültesi Öğrencielrinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları." Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 18 (2014): 77-90.
  • 19. Serin, Emre. "Relatıonshıp Between The Hıp Anatomy And Sportıng Performance." European Journal of Physical Education and Sport Science (2017).
  • 20. Sullivan R. Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi, Ankara, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı (Çeviren Nalan Şahin), 1999.
  • 21. Tok, H. (2010). Üniversite Öğrencilerinin İngilizce Dersine İlişkin Duyuşsal Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 185, 90-109. Tutumlarının İncelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 18, s.77-90.
  • 22. Yenilmez, K., & Ata, A. (2012). Matematik Öğretmeni Adaylarının Bilimsel Araştırmalara Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bildiri e-Kitabı, 27-30.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Emre Serin 0000-0001-9596-2912

Ömer Zambak Bu kişi benim 0000-0001-7301-3935

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2020
Gönderilme Tarihi 14 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Serin, E., & Zambak, Ö. (2020). BEDEN EĞİTİMİ ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ VE HEMŞİRELİK EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI. GERMENİCA Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 15-26.
AMA Serin E, Zambak Ö. BEDEN EĞİTİMİ ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ VE HEMŞİRELİK EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI. GERMENİCA Bed Eğt S D. Eylül 2020;1(2):15-26.
Chicago Serin, Emre, ve Ömer Zambak. “BEDEN EĞİTİMİ ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ VE HEMŞİRELİK EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI”. GERMENİCA Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 1, sy. 2 (Eylül 2020): 15-26.
EndNote Serin E, Zambak Ö (01 Eylül 2020) BEDEN EĞİTİMİ ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ VE HEMŞİRELİK EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI. GERMENİCA Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 1 2 15–26.
IEEE E. Serin ve Ö. Zambak, “BEDEN EĞİTİMİ ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ VE HEMŞİRELİK EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI”, GERMENİCA Bed Eğt S D, c. 1, sy. 2, ss. 15–26, 2020.
ISNAD Serin, Emre - Zambak, Ömer. “BEDEN EĞİTİMİ ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ VE HEMŞİRELİK EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI”. GERMENİCA Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 1/2 (Eylül 2020), 15-26.
JAMA Serin E, Zambak Ö. BEDEN EĞİTİMİ ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ VE HEMŞİRELİK EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI. GERMENİCA Bed Eğt S D. 2020;1:15–26.
MLA Serin, Emre ve Ömer Zambak. “BEDEN EĞİTİMİ ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ VE HEMŞİRELİK EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI”. GERMENİCA Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, c. 1, sy. 2, 2020, ss. 15-26.
Vancouver Serin E, Zambak Ö. BEDEN EĞİTİMİ ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ VE HEMŞİRELİK EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI. GERMENİCA Bed Eğt S D. 2020;1(2):15-26.