2. nesil yarasız stabilite kriterleri olarak adlandırılan IMO’nun yeni stabilite kuralları beş adet hata
modundan oluşmaktadır: Net stabilite kaybı, Parametrik yalpa, Dalga üstünde seyir ya da boşa çıkma, Sevk sistemi devre dışı kalmış gemi durumu ve aşırı ivmelenme. Bu kriterler güvenlik ve hassasiyet analizlerini içermektedir. Bu makalede, bir yük gemisi için özellikle net stabilite kaybı ve parametrik yalpa hata modları incelenmiştir.
parametrik yalpa net stabilite kaybı 2. nesil yarasız stabilite kriterleri dökme yük gemisi stabilitesi
A new Intact Stability Code that is called second generation intact stability criteria are likely to be issued by IMO. These criteria include five failure modes of stability vulnerability (pure loss of stability, parametric roll, surf riding/broaching, dead-ship and excessive acceleration). The paper presents sample calculations concerning the assessment of the vulnerability to parametric roll of a bulk carrier. Calculations are carried out for level 1 and level 2 of the criteria under consideration. There are two options for assessment of criteria in Level 2. C1 of Level 2 is used in calculation given in this study.
parametric roll pure loss of stability second generation intact stability criteria stability of a bulk carrier
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Deniz Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 16 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 19 |
Bu site ve içerisinde yayınlanan eserler Creative Commons AI 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
GiDB|DERGi, İstanbul Teknik Üniversitesi tarafından yayınlanmaktadır.