Günümüz küresel rekabet şartlarında tekstil
işletmelerinin rekabetçi konuma ulaşmak ve bu konumlarını sürdürmek için
kullanabilecekleri en önemli araçlardan birisi inovasyondur. Bu çalışmada,
Türkiye’deki tekstil işletmelerinin inovasyon faaliyetlerinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Bu amaçla 2017 yılında İstanbul Sanayi Odası (İSO)’nın 1. ve 2.
500 büyük işletme sıralamasında yer almayı başarmış tekstil işletmelerinin
resmi web siteleri incelenmiştir. İnceleme sonucunda tekstil işletmelerinin;
ürün, süreç, pazarlama ve organizasyon kapsamındainovasyon faaliyetleri
gerçekleştirdikleri tespit edilmiştir. Ancak işletmelerin ürün inovasyonu
dışındaki diğer inovasyon türlerinde dikkate değer bir inovasyon faaliyetine
rastlanmamıştır. Sonuç olarak tekstil işletmelerinin pazarlama, süreç ve
organizasyonel inovasyon türlerine daha fazla yönelmeleri gerektiği kanaatine
varılmıştır.
In today's global
competition conditions, innovation is one of the most important tools that
textile enterprises can use to reach and maintain a competitive position. The
aim of this study is to examine innovation practices carried out by Turkish
textile enterprises. For this purpose, in 2017, the official web sites of the
textile enterprises that managed to take place in the 1st and 2nd 500 largest
enterprises of Istanbul Chamber of Industry (ISO) were examined. As a result of
the investigation, it was determined that textile enterprises carried out
innovation activities in terms of product, process, marketing and organization.
However, there is no significant innovation activity in other types of
innovation other than product innovation. As a result, it was concluded that
textile enterprises should be more oriented towards marketing, process and
organizational innovation types.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Konferans Bildirileri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 6 |