Öz
Bu araştırmada, karşılaştırmalı eğitim bağlamında bazı Avrupa Birliği (AB)
ülkeleri (Danimarka, İsveç, Hollanda ve Finlandiya) ile Türkiye’nin girişimcilik
eğitimi uygulamalarının karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Araştırmada,
doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu,
“Küresel Girişimcilik Endeksi”nde üst sıralarda yer alan bazı AB ülkeleri
(Danimarka, İsveç, Hollanda ve Finlandiya) ile Türkiye oluşturmaktadır.
Elde edilen veriler, betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç
olarak, araştırma kapsamında incelenen bazı AB ülkelerinde (Danimarka,
İsveç, Hollanda ve Finlandiya); girişimcilik eğitimlerine yönelik çeşitli stratejiler
benimsenmekte, tüm eğitim kademelerinde ve öğretim programlarında
girişimcilik eğitimleri yer almakta, öğrencilerin girişimci olmasına yönelik
uygulamalı eğitimler düzenlenmekte, girişimcilik eğitimi için okullara öğretim
materyal desteği sağlanmakta, okullar ile iş dünyası işbirliği içerisinde
çalışmakta ve öğretmen yetiştirme programlarında girişimcilik eğitimlerinin
yer almasına yönelik çalışmalar yürütülmektedir. Türkiye’de ise, girişimciliğe
yönelik 2015-2018 yıllarını kapsayan “Türkiye Girişimcilik Stratejisi ve
Eylem Planı” bulunmaktadır. Ancak Türkiye, tüm eğitim kademelerinde, öğretmen
eğitiminde, okullara materyal desteği sağlanmasında ve girişimci kültürün
oluşturulmasına yönelik okulların iş dünyası ile işbirliğinde girişimcilik
eğitimi uygulamaları açısından yetersizdir.