Öz
Teknolojinin kullanılması toplumsal ve bireysel yaşam biçimlerini değiştirmekte
ve bunun neticesinde değişim olgusuyla, bireysel ve toplumsal değerler
de değişime uğramaktadır. Bu değişimler kuşak kavramında belirgin
bir şekilde artık fark edilmektedir. Günümüzde nüfusun %35’şini 1980 ve
2000 yılları arasında dünyaya gelen Y kuşağı oluşturmaktadır. İş hayatında
ve yaşamımızda karşılaştığımız ve karşılaşmaya devam edeceğimiz bu kuşağın
bireysel değerlerinin bilinmesi oldukça önemlidir. Araştırmanın amacı
Y kuşağının bireysel değerlerinin demografik değişkenler ile olan ilişkisini
incelemek ve bu değerlerin kariyer tercihlerinde etkin olup olmadığını tespit
etmektir. Araştırma Y kuşağını temsil eden Kocaeli Üniversitesinin Hereke
Ömer İsmet Uzunyol Meslek Yüksek Okulu’nun 2016-2017 güz dönemi Temel
İşletmecilik dersi alan 405 öğrencisine uygulanmıştır. Y kuşağını oluşturan
üniversite öğrencilerinin bireysel özellikleri için “Rokeach Değer Envanteri”
kullanılmıştır. Değerler ölçeğinde Başkalarına Güvensizlik, Bağışlama,
Güven, Dürüstlük ve İşe Adanmışlık, olarak bireysel özellikler belirlenmiştir.
Cinsiyet değişkeni için T Testi, kariyer hedefleri, yaş, aile gelir durumu, internet
kullanım süreleri, sosyal ağlarda zaman geçirme ve günlük yayın okuma
süreleri değişkenleri için ANOVA Testi yapılmıştır. Y kuşağının değerlerinde
araştırma grubu için literatürü destekleyen anlamlı sonuçlar elde edilmiştir.