Günümüzde tüm dünyada etkinlikler, yarattıkları ekonomik katkı nedeniyle belki de daha önce hiç olmadığı kadar kültürümüzün merkezindedir. Etkinlik endüstrisinin temel yapıları arasında etkinlik organizasyonları, etkinlik yönetimi firmaları, etkinlik tedarikçileri ve etkinlikler ile ilgili birlikler yer almaktadır. Etkinliklerin yadsınamaz önemi etkinlik lojistiğini uzmanlık gerektiren bir iş kolu haline getirmiştir. Etkinlik lojistiği, bir eşyanın dünyadaki herhangi bir yerden, başka bir yerdeki etkinlik alanına kadar taşınması ve bu eşyanın menşeine veya arzu edilen başka bir adrese (farklı bir etkinlik alanı vs.) ulaştırılabilmesidir. Bu araştırmada etkinlik lojistiği kavramı üzerine odaklanılarak, Türkiye’de etkinlik lojistiği faaliyeti gösteren lojistik firmaları kapsamında yarı yapılandırılmış mülakatlarla yapılan nitel bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Yedi etkinlik lojistiği firmasının yöneticisinden elde edilen veriler Maxqda programı ile içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçları arasında; etkinlik lojistiğinin zamana dayalı olması, aksaklık ve hataların maliyeti arttırması gibi riskleri barındıran bir operasyon olduğu için en başından iyi bir planlama ve koordinasyon gerektiren lojistik türü olduğu ön plana çıkmaktadır. Araştırma ülkemizde bu lojistik türünü inceleyen sayılı çalışmalardan biri olup, araştırma sonuçlarının gelecekte yapılacak araştırmalara ışık tutması hedeflenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 2 |