Türkiye’de yerleşik girişimcilere ait girişimlerin uluslararasılaşmaları incelenmiştir. Uluslararasılaşma girişimlerin sermayelerini ve iş gücünü farklı ülkelerden edinmesi, pazarlamasını veya üretimini birden fazla ülkede gerçekleştirmesi olarak tanımlanabilir. Uluslararasılaşma girişimlere pek çok fırsat sunması, geçmişe göre daha kolay yapılabilmesi, devletler tarafından teşvik edilmesi sayesinde gittikçe daha çok sayıda girişim erken aşamada uluslararasılaşmaktadır. Çalışma kapsamında 24 girişime ulaşıldı, veriler mülakatlarla toplandı ve veriler çoklu vaka yön-temi ile analiz edildi. Girişimcilerin yurtdışı deneyimleri arttıkça ve sattıkları ürünler soyutlaştıkça uluslararasılaşma eğilimleri artmaktadır. Girişimciler yurtdışına açılmak konusunda planlı davranmakla birlikte, ilk faaliyete başlayacakları yabancı ülke ve iş birliği yapacakları kurumlar veya kişilerin kim olacağı çoğunlukla planlanmayanlar olmaktadır. Girişimcilerin yurtdışına açılabilmek için yaptıkları faaliyetler ve bunları yapmadaki amaçlarının neler olduğu tespit edilmiştir. Bulgular araştırmacılar, girişimciler ve yasa yapıcılar için önemli çıkarımlar içermektedir.
Uluslararasılaşma yeni kurulan girişim küresel doğan işletmeler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ağustos 2021 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 16 Sayı: 1 |