AISI 304 kalite paslanmaz çelikler yüksek mekanik özelliklere ve yüksek korozyon direncine sahip olduklarından oldukça yaygın kullanılan bir paslanmaz çelik çeşididir. Karmaşık ve büyük ebatlara sahip paslanmaz parçalar döküm yöntemi ile üretilmektedir. Döküm ile üretilen paslanmaz çeliklerin işlenebilirliği dövme yöntemlerine göre daha da zor olmaktadır. Bu çalışmada, AISI 304 paslanmaz döküm çeliğinin frezelenmesinde kuru ve buharlı soğuk hava şartlarında üç farklı kesme hızı, üç farklı ilerleme miktarı ve sabit kesme derinliğinin yüzey pürüzlülüğü ve çapak oluşumuna etkisi araştırılmıştır. Sonuç olarak buharlı soğuk hava (BSH) ile işlemede elde edilen yüzey pürüzlülüklerinde kuru işleme şartlarına göre %15-%48 arasında bir iyileşme sağlanmıştır. Her iki kesme şartında, ilerleme miktarı çapak yüksekliğini artırırken kesme hızının artışı çapak yüksekliğini azaltmıştır. BSH uygulaması çapak yüksekliğinin ortalama %9 azalmasını sağlamıştır.
Paslanmaz çelik Yüzey frezeleme Yüzey pürüzlülüğü Çapak yüksekliği Buharlı soğuk hava soğutma
AISI 304 quality stainless steels are a very common type of stainless steel because they have high mechanical properties and high corrosion resistance. Stainless parts with complex and large dimensions are produced by the casting method. The machinability of stainless steels produced by casting is even more difficult than forging methods. In this study, the effects of three different cutting speeds, feed rates and constant cutting depth on the surface roughness and burr formation in dry and mist cold air (MCA) conditions were investigated in milling of AISI 304 stainless cast steel. As a result, an improvement between 15% and 48% was achieved in the average surface roughness (Ra) obtained in machining with MCA compared to dry machining conditions. In both cutting conditions, the increasing feed rate increased the burr height, while the increase in cutting speed decreased the burr height. MCA application provided an average of 9% reduction in burr height.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Mechanical Engineering |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2022 |
Submission Date | October 27, 2021 |
Acceptance Date | January 22, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 8 Issue: 1 |