Toplumsallaşma genellikle bireyin topluma aidiyetini ifade ederken, siyasi toplumsallaşma ise öğrenme süreciyle ilişkilendirilmektedir. Siyasal toplumsallaşma, bireylerin siyasi düşüncelerini, yönelimlerini, tutum ve davranışlarını kazandıkları özel bir süreç olarak kabul edilmektedir. Bu süreç özellikle gençlik döneminde, yeni tecrübelerin, tutumların ve ilgilerin edinildiği bir evre olarak öne çıkmaktadır, özellikle de üniversite döneminde yoğunlaşmaktadır. Bu bağlamda, bu araştırmada üniversite öğrencilerinin siyasal toplumsallaşmalarının demokratik tutumlar üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olarak kabul edilen tarama modeli kullanılmıştır. Örneklem, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi'nde öğrenim gören 395 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verilerini toplamak için Özkılıçcı ve Mamatoğlu (2021) tarafından geliştirilen Siyasal Toplumsallaşma Ölçeği ile Sincar, Şahin ve Beycioğlu (2019) tarafından geliştirilen Demokratik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ailenin farklılıklara saygı, duyarlı davranma, gücü yüceltme ve toplumsal sorumluluk değişkenlerini etkilemediği; arkadaşın duyarlı davranma ve toplumsal sorumluluk değişkenlerini etkilemediği ancak farklılıklara saygı ve gücü yüceltme değişkenlerini etkilediği; medyanın ise farklılıklara saygı ve duyarlı davranma değişkenlerini etkilemediği ancak gücü yüceltme ve toplumsal sorumluluk değişkenlerini etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.