BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECTS of 6th GRADE LISTEN BEFORE SPEAKING ACTIVITES on THE STUDENTS' SPEAKING and LISTENING ABILITIES

Yıl 2016, , 177 - 198, 01.06.2016
https://doi.org/10.19129/sbad.303

Öz

The purpose of this study is to examine the effects of activities “titled listen before speaking” on secondary school 6th grade students’ speaking and listening skills. In accordance with this purpose, the activities formed under the title of "listen before speaking" were applied to 60 6th grade students and this application continued for four weeks. The study was conducted in the pre-post test with single-control group design of quasi-experimental research model. The data of this study was attained by means of Listening Style Inventory and Effective Speech Scale. The simple and predictive statistical methods were used for analyzing the obtained data. At the end of this study, it has been found out that listen before speaking activities applied in the classrooms have affected positively the students’ attitudes towards listening and improved their effective speaking abilities.

Kaynakça

  • Aras, B. (2004). İlköğretimde dinleme anlama becerisinin geliştirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bulut, B.N. (2004), “İlköğretim sınıf öğretmenlerinin iletişim becerilerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4): 443-452.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.B., Akgün, Ö,E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri, Ankara: Pegem.
  • Çetinkanat, C. (1996), “İnsan ilişkilerinde etkili iletişim”, Çağdaş Eğitim,21(223): 18-20.
  • Doğan, Y. (2008), “İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin dinleme becerisini geliştirmede etkinlik temelli çalışmaların etkililiği”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2): 261-286.
  • Doğan, Y. (2009), “Konuşma becerisinin geliştirilmesine yönelik etkinlik önerileri”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1): 185-204.
  • Erdem, İ. ve Kemalettin, D. (2008), “Güzel konuşma kurslarında verimliliği artırmaya yönelik bir alan araştırması/A scope research on related to ımprove prolificness in eloquence courses”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10).
  • Gücüyeter, B. (2009), “Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde dinleme eğitimi/Listening training on turkish language andliterature lesson”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2): 161-170.
  • Johnson, K. O. (1951), “The Effect of classroom Training upon listening comprehensions”, Journal of Communication,1(1): 57-62.
  • Kavcar, C., Oğuzkan, F. ve Sever, S. (2004), Türkçe Öğretim, Ankara: Ergin Yayınları.
  • Kitao, K. (1996), Testing speaking. http://www.eric.ed.gov adresinden 12.06.2016 tarihinde indirilmiştir.
  • Koç, S. ve Müftüoğlu, G. (1998), Konuşma ve Yazma Eğitimi. Türkçe Öğretimi, (Editör: Seyhun Topbaş) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Kurudayıoğlu, M. (2003), “Konuşma Eğimi ve konuşma becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler”, Türklük Bilimi Araştırmaları, 13(13): 287.
  • Lu, J. (2005), “The listening style inventory (LSI) as an instrument for improving listening skill”, Sino-US English Teaching, 2(5): 45-50.
  • Nation, I.S. P. and Newton, J. (2008), Teaching ESL/EFL Listening and Speaking. Routledge.
  • Özbay, M. (2001), “ Türkçe öğretiminde dinleme becerisini geliştirme yolları”, Türk Dili, 589: 9-14.
  • Özbay, M. (2005), “Ana dili eğitiminde konuşma becerisini geliştirme teknikleri”, Journal Of Qafgaz University, 16: 177-184.
  • Özbay, M. (2005), “Sesle ilgili kavramlar ve konuşma eğitimi”, Milli Eğitim, 168: 116- 125.
  • Öztürk, B. K. ve Altuntaş, İ. (2012), “İlköğretim ikinci kademede konuşma eğitimine yönelik öğretmen görüşleri”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2): 341- 356.
  • Pehlivan, B. K. (2005), “Öğretmen adaylarının iletişim becerisi algıları üzerine bir çalışma”, İlköğretim Online Dergisi. 4(2): 17-23.
  • Richards, J. C. (2008), Teaching Listening and Speaking, Cambridge University Press
  • Sevim, O. ve Gedik, M. (2014), “Ortaöğretim öğrencilerinin konuşma kaygılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi”, Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, (52).
  • Temizyürek, F. (2004), “Türkçe öğretiminde konuşma eğitiminin yeri ve önemi”, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü 12. Eğitim Bilimleri Kongresi (Bildiriler), 4: 2764-2784.
  • Uçgun, D. (2007), “Konuşma eğitimini etkileyen faktörler”, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(1): 59-67.
  • Yıldız, D. ve Yavuz, M. (2012), “Etkili konuşma ölçeği: Bir ölçek geliştirme. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic”, 7(2): 319-334.

6. SINIF KONUŞMADAN ÖNCE DİNLE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA VE DİNLEME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2016, , 177 - 198, 01.06.2016
https://doi.org/10.19129/sbad.303

Öz

Bu çalıĢmanın amacı “konuĢmadan önce dinle” etkinliklerinin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin konuĢma ve dinleme becerileri üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda "konuĢmadan önce dinle" baĢlığı altında oluĢturulan etkinlikler 60 altıncı sınıf öğrencisine uygulanmıĢtır ve bu uygulama dört hafta devam etmiĢtir. ÇalıĢma ön-son test tek gruplu yarı deneysel desen modelinde gerçekleĢtirilmiĢtir. AraĢtırmanın verileri Etkili KonuĢma Ölçeği ve Dinleme Stilleri Anketi aracılığıyla toplanmıĢtır. Elde edilen verilerin analizinde ise basit ve kestirimsel istatistiki yöntemler kullanılmıĢtır. AraĢtırmanın sonunda, sınıf içinde uygulanan “konuĢmadan önce dinle” etkinliklerinin öğrencilerin dinlemeye yönelik tutumlarını olumlu yönde artırdığı ve etkili konuĢma yapabilme becerilerini geliĢtirdiği tespit edilmiĢtir

Kaynakça

  • Aras, B. (2004). İlköğretimde dinleme anlama becerisinin geliştirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bulut, B.N. (2004), “İlköğretim sınıf öğretmenlerinin iletişim becerilerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4): 443-452.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.B., Akgün, Ö,E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri, Ankara: Pegem.
  • Çetinkanat, C. (1996), “İnsan ilişkilerinde etkili iletişim”, Çağdaş Eğitim,21(223): 18-20.
  • Doğan, Y. (2008), “İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin dinleme becerisini geliştirmede etkinlik temelli çalışmaların etkililiği”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2): 261-286.
  • Doğan, Y. (2009), “Konuşma becerisinin geliştirilmesine yönelik etkinlik önerileri”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1): 185-204.
  • Erdem, İ. ve Kemalettin, D. (2008), “Güzel konuşma kurslarında verimliliği artırmaya yönelik bir alan araştırması/A scope research on related to ımprove prolificness in eloquence courses”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10).
  • Gücüyeter, B. (2009), “Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde dinleme eğitimi/Listening training on turkish language andliterature lesson”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2): 161-170.
  • Johnson, K. O. (1951), “The Effect of classroom Training upon listening comprehensions”, Journal of Communication,1(1): 57-62.
  • Kavcar, C., Oğuzkan, F. ve Sever, S. (2004), Türkçe Öğretim, Ankara: Ergin Yayınları.
  • Kitao, K. (1996), Testing speaking. http://www.eric.ed.gov adresinden 12.06.2016 tarihinde indirilmiştir.
  • Koç, S. ve Müftüoğlu, G. (1998), Konuşma ve Yazma Eğitimi. Türkçe Öğretimi, (Editör: Seyhun Topbaş) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Kurudayıoğlu, M. (2003), “Konuşma Eğimi ve konuşma becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler”, Türklük Bilimi Araştırmaları, 13(13): 287.
  • Lu, J. (2005), “The listening style inventory (LSI) as an instrument for improving listening skill”, Sino-US English Teaching, 2(5): 45-50.
  • Nation, I.S. P. and Newton, J. (2008), Teaching ESL/EFL Listening and Speaking. Routledge.
  • Özbay, M. (2001), “ Türkçe öğretiminde dinleme becerisini geliştirme yolları”, Türk Dili, 589: 9-14.
  • Özbay, M. (2005), “Ana dili eğitiminde konuşma becerisini geliştirme teknikleri”, Journal Of Qafgaz University, 16: 177-184.
  • Özbay, M. (2005), “Sesle ilgili kavramlar ve konuşma eğitimi”, Milli Eğitim, 168: 116- 125.
  • Öztürk, B. K. ve Altuntaş, İ. (2012), “İlköğretim ikinci kademede konuşma eğitimine yönelik öğretmen görüşleri”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2): 341- 356.
  • Pehlivan, B. K. (2005), “Öğretmen adaylarının iletişim becerisi algıları üzerine bir çalışma”, İlköğretim Online Dergisi. 4(2): 17-23.
  • Richards, J. C. (2008), Teaching Listening and Speaking, Cambridge University Press
  • Sevim, O. ve Gedik, M. (2014), “Ortaöğretim öğrencilerinin konuşma kaygılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi”, Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, (52).
  • Temizyürek, F. (2004), “Türkçe öğretiminde konuşma eğitiminin yeri ve önemi”, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü 12. Eğitim Bilimleri Kongresi (Bildiriler), 4: 2764-2784.
  • Uçgun, D. (2007), “Konuşma eğitimini etkileyen faktörler”, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(1): 59-67.
  • Yıldız, D. ve Yavuz, M. (2012), “Etkili konuşma ölçeği: Bir ölçek geliştirme. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic”, 7(2): 319-334.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Oğuzhan Sevim

Muhammed Salih Kapcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Sevim, O., & Kapcı, M. S. (2016). 6. SINIF KONUŞMADAN ÖNCE DİNLE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA VE DİNLEME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 11(2), 177-198. https://doi.org/10.19129/sbad.303
AMA Sevim O, Kapcı MS. 6. SINIF KONUŞMADAN ÖNCE DİNLE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA VE DİNLEME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. SBAD. Haziran 2016;11(2):177-198. doi:10.19129/sbad.303
Chicago Sevim, Oğuzhan, ve Muhammed Salih Kapcı. “6. SINIF KONUŞMADAN ÖNCE DİNLE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA VE DİNLEME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 11, sy. 2 (Haziran 2016): 177-98. https://doi.org/10.19129/sbad.303.
EndNote Sevim O, Kapcı MS (01 Haziran 2016) 6. SINIF KONUŞMADAN ÖNCE DİNLE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA VE DİNLEME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 11 2 177–198.
IEEE O. Sevim ve M. S. Kapcı, “6. SINIF KONUŞMADAN ÖNCE DİNLE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA VE DİNLEME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”, SBAD, c. 11, sy. 2, ss. 177–198, 2016, doi: 10.19129/sbad.303.
ISNAD Sevim, Oğuzhan - Kapcı, Muhammed Salih. “6. SINIF KONUŞMADAN ÖNCE DİNLE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA VE DİNLEME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 11/2 (Haziran 2016), 177-198. https://doi.org/10.19129/sbad.303.
JAMA Sevim O, Kapcı MS. 6. SINIF KONUŞMADAN ÖNCE DİNLE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA VE DİNLEME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. SBAD. 2016;11:177–198.
MLA Sevim, Oğuzhan ve Muhammed Salih Kapcı. “6. SINIF KONUŞMADAN ÖNCE DİNLE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA VE DİNLEME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 11, sy. 2, 2016, ss. 177-98, doi:10.19129/sbad.303.
Vancouver Sevim O, Kapcı MS. 6. SINIF KONUŞMADAN ÖNCE DİNLE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA VE DİNLEME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. SBAD. 2016;11(2):177-98.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.